| نویسندگان | فاطمه یوسف زاده,سارا جمهوری |
| همایش | چهارمین سمینار ملی آموزش آمار |
| تاریخ برگزاری همایش | 2025-05-07 |
| محل برگزاری همایش | کرمان |
| شماره صفحات | 0-0 |
| نوع ارائه | سخنرانی |
| سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
طبقه بندی، روشی مطلوب در تجزیه و تحلیل داده ها است که کاربردهای گسترده ای در رشته های مختلف دانشگاهی مانند بازاریابی، مالی، جامعه شناسی، روانشناسی، آموزش و بهداشت عمومی دارد. تطبیق پذیری آن محققان را قادر می سازد تا بینش های ارزشمندی را از داده ها استخراج کنند. بنابراین، آشنایی با روشهای طبقهبندی برای دانشجویان آمار که در مشاغل حرفهای خود با چنین مشکلاتی مواجه میشوند، ضروری است. در این مقاله درس روش های طبقه بندی به عنوان یک درس اختیاری 3 واحدی، برای ارائه در برنامه آموزشی دوره کارشناسی آمار پیشنهاد میشود. چارچوب درس پیشنهادی با آمادهسازی دادهها آغاز میشود و ابزارهای نرمافزاری را برای طبقهبندی در اختیار دانشجویان قرار میدهد. رویکرد تدریس بر فرآیند پویا درگیر در طبقهبندی، شامل درک تکلیف تحلیلی، درک اصطلاحات و مفاهیم، تجزیه و تحلیل دادهها، تفسیر نتایج و نتیجهگیری تأکید دارد. این درس همچنین ترکیبی از یادگیری مبتنی بر پروژه و بحث های آزاد است. گنجاندن پروژه های عملی که شامل تعامل و تصمیم گیری در این درس است می تواند بسیار سودمند باشد.
لینک ثابت مقاله