نویسندگان | محمدحسین خسروی,علی رضائی گزیک,پارسا باقرزاده |
---|---|
همایش | دومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و کاربردهای هوش مصنوعی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۴-۰۲-۲۷ |
محل برگزاری همایش | اهواز |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
یکی از مشکلاتی که متقاضیان غیرایرانی تحصیل در دانشگاههای ایران در زمان ثبتنام و پیوستن به دانشگاه و همینطور در خلال فرآیندهای آموزشی با آن مواجه هستند، مشکل در ایجاد ارتباط کلامی مؤثر و کسب اطلاعات از کارکنان و کارشناسان دانشگاهها است. در این پژوهش، یک سامانه پرسش و پاسخ (چتبات) به زبان انگلیسی طراحی شده که به دانشجویان بینالملل کمک میکند به سادهترین روش ممکن سوالات خود را با هر تنوع جملهبندی مطرح و متناسبترین پاسخ را دریافت کنند و بدین ترتیب با استفاده از راهنماییهایی ساده و قابل فهم، بهترین نتیجه را در فرآیندهای آموزشیشان بگیرند. برای این منظور، مجموعه دادگان مربوط به سوالات متداول آموزشی و تحصیلی رایج استخراج و پس از پالایش و اعمال روشهای افزایش داده روی این مجموعه دادگان، با استفاده از روشهای یادگیری عمیق مانند LSTM و Bi-LSTM طبقهبندی متن روی سوالات انجام گردیده است. آزمایشات نشان میدهند بهترین دقت حاصل شده مربوط به معماری Bi-LSTM با بهینه ساز RMSProp با میزان دقت 9689/0 است.
کلیدواژهها: چتبات، شبکههای عصبی، پردازش زبان طبیعی، هوش مصنوعی