رزومه وب سایت شخصی


محمد اکبری

محمد اکبری

دانشیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: مهندسی

گروه: عمران

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه وب سایت شخصی
محمد اکبری

دانشیار محمد اکبری

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: مهندسی - گروه: عمران مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

تاثیر طرح هندسی استاندارد بر کاهش تصادفات ترافیکی ( مطالعه موردی محور زاهدان –زابل)

نویسندگانمرتضی عراقی,محمد اکبری,فاطمه سعادتی پور,زهرا نظامی
همایشششمین کنگره سالانه ملی عمران معماری و توسعه شهری
تاریخ برگزاری همایش2019-12-10
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

در این تحقیق ،تاثیر 7 عامل : بربلندی ، قوس افقی ، قوس قائم ، شیب طولی ، فاصله دید ، سرعت طرح و شیب عرضی بر کاهش تصادفات ترافیکی محور زاهدان – زابل مورد بررسی قرار گرفته است . برای تعیین تاثیر عوامل مطرح شده در محور زاهدان – زابل ابتدا به طراحی طرح تحقیق ، تدوین پرسشنامه مخصوص مقایسات زوجی و رتبه بندی عوامل موثر طرح هندسی جاده بر کاهش تصادفات توسط تکنیک WAS تدوین پرسشنامه جهت بررسی فرضیات پژوهشش و تایید روایی و پایایی اولیه و توزیع و جمع آوری داده ها و در نهایت با ورود داده ها به نرم افزار SSPS و محاسبه آلفای کرونباخ و انجام آمار توصیفی و آمار استنباطی در SSPSبه بررسی فرضیه ها پاسخ به سئوالات پژوهش پرداختیم. تحقیقات نشان دادند مهم ترین عوامل هندسی موثر، شیب طولی و عرضی و قوس های افقی می باشند . طرح هندسی مسیر معملا بر اساس ضوابط آیین نامه ای و در فضای دو بعدی انجام می شود ، در صورتی که در عمل (بعد از ساخت و بهره برداری از مسیر ) رانندگان در شرایطی متاثر از شیب ، ارتفاع ، طول و عرض و به عبارت دیگر براساس شرایط خاص هندسی از جمله ترکیب قوس افقی قوس قائم هستند ، بیشتر مشاهده می شود.

لینک ثابت مقاله