CV


mahmood sangari

mahmood sangari

Assistant Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Ph.D

CV
mahmood sangari

Assistant Professor mahmood sangari

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Ph.D |

I am currently an Assistant professor at the University of Birjand, Iran.I received my PhD in  Library & Information Science from kharazmi University in Iran. I have a BSc and an MA in LIS. My research interest includes Information behaviour, information literacy, Scientometrics, human information interaction and user studies. 

My affiliation

Assistant Professor॥॥Department of Library and Information Science

University of Birjand, Birjand, Iran

                                                        

نمایش بیشتر

اعتباریابی منابع و چالش‌های آن در بین دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه بیرجند

Article Title EnValidation methods of resources and its challenges among sports science students of Birjand University
Authorsرحمان معرفت- محمود سنگری
Journalتعامل انسان و اطلاعات
Publication Name EnHuman Information Interaction
Paper TypeOriginal Research
Published At۲۰۲۵
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal IndexISC

Abstract

پژوهش حاضر با هدف شناسایی روش‌های اعتباریابی منابع در بین دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه بیرجند اجرا شد.

روش: پژوهش حاضر، با روش گرندد تئوری و با رویکرد کیفی انجام گرفته است. جامعۀ آماری پژوهش شامل دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه بیرجند و شامل67 نفر بودند. گردآوری داده‌ها با کمک مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته انجام شد. فرآیند انجام مصاحبه‌ها تا رسیدن به نقطه اشباع ادامه پیدا کرد. از مصاحبه شانزدهم تا بیستم داده‌های بدست آمده تکراری بود بر همین اساس پژوهشگران اقدام به توقف گردآوری داده‌ها نمودند. تحلیل همزمان داده‌های گردآوری شده با استفاده از کدگذاری با کمک نرم افزار مکس کیودا نسخه 2020 انجام شد. برای تعیین اعتبار پژوهش از روش بررسی به‌وسیله اعضاء استفاده شد که برای این منظور بعد از کدگذاری اولیه، کدها و مقوله‌ها برای دست‌کم 10 نفر از مصاحبه‌شوندگان ارسال شد و مورد تأیید آنها قرار گرفت. در پژوهش حاضر، رهیافت ساختگرایانه در گراندد تئوری مبنای کار قرار گرفته است، بنابراین مدل پارادایمی ارائه نشد.

یافته­ ها: در کدگذاری محوری داده‌ها، در مجموع شش چالش اصلی مرتبط با اعتباریابی دانشجویان علوم ورزشی حاضر در مصاحبه‌ها همچون عدم آشنایی با بررسی تخلفات پژوهشی، عدم آشنایی با سرقت علمی، عدم آشنایی با نرم‌افزارهای سرقت علمی و غیره بدست آمد. همچنین 15 کد محوری مرتبط با پرسش دوم پژوهش، چگونگی اعتباریابی دانشجویان علوم ورزشی بدست آمد. 

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد آموزش شیوه اعتباریابی منابع به دانشجویان علوم ورزشی حاضر در پژوهش احساس می‌شود و آموزش آنان می‌تواند چالش‌های اعتباریابی منابع را در بین دانشجویان کمتر نماید و شیوه اعتباریابی منابع آنان را بهبود بخشد.

کلیدواژه‌ها: اعتباریابی منابع، سواد اطلاعاتی، دانشجویان علوم ورزشی، دانشگاه بیرجند.

Paper URL