Authors | مصطفی واحدی پوردهرائی,هما رشیدی زاده کرمانی,حمیدرضا نجفی |
---|---|
Conference Title | کنفرانس ملی دانش و فناوری نوین در علوم مهندسی در عصر تکنولوژی |
Holding Date of Conference | ۲۰۱۷-۱۱-۰۸ |
Event Place | تهران |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | SPEECH |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
در این مقاله، یک استراتژی بهینه برای مشارکت مناسب تجمیعگر خودروهای الکتریکی در بازار برق، با – هدف بیشینه کردن سود تجمیعگر از مبادلات انرژی ارائه شده است. بدین منظور، یک مدل احتمالاتی دو مرحله- ای برای مشارکت تجمیعگر در خرید و فروش انرژی و انجام خدمات تنظیم در بازارهای روز آینده و زمان واقعی پیشنهاد شده است. بر اساس این مدل، پس از تسویهی بازار انرژی، مقادیر رگولاسیون بالا و پایین برای یک دوره- ی برنامهریزی تعیین و پیشنهادهای تجمیعگر ارزیابی و پس از پذیرش در زمان واقعی فراخوانی میشوند. در روش پیشنهادی، رفتار احتمالاتی صاحبان خودروهای الکتریکی، بهعنوان یک منبع اصلی عدمقطعیت در نظر گرفته شده و تأثیر آن بر روی اجرای پیشنهادهای پذیرفته شده بررسی شده است. همچنین، نسبت ظرفیت اجرا شده به ظرفیت قراردادی ) DCR ( با در نظر گرفتن رفتارهای احتمالاتی تجزیه و تحلیل شده است. مدل پیشنهادی بر روی یک نمونهی عددی شبیهسازی و کارایی آن نشان داده شده است. نتایج نشان میدهد که تجمیعگر قادر است با پیشبینی دقیق رفتارهای احتمالاتی خودروها تصمیمات دقیقتری برای خرید و فروش انرژی و خدمات تنظیم اتخاذ نماید و سود خود از مشارکت در بازار برق را بیشینه کند.
tags: مدیریت انرژی، بازار برق، تجمیعگر خودروهای الکتریکی، خدمات تنظیم.