CV


Leili Seifi

Leili Seifi

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Doctoral

CV
Leili Seifi

Associate Professor Leili Seifi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Doctoral |

I am an Associate Professor at the University of Birjand. My research focuses on cultural heritage, community informatics, public libraries, and information literacy. I have authored over 50 peer-reviewed national and international publications and have been an invited speaker at various international events. I have led nationally and internationally funded grants on information literacy, indigenous knowledge preservation, and database development. I have also played a key role in organizing international conferences and fostering scholarly collaboration. My contributions have been widely recognized by ASIS&T, including the 2021 Infoshare Award, the SIG Member of the Year Award and selection for the 2023-2024 Leadership Program. Under my leadership, SIG-III received the SIG of the Year and SIG Publication of the Year Awards, reflecting my significant impact on the field of library and information science. I am the Chair of the IFLA Library Services to Multicultural Populations Section.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نقش کتابخانه های عمومی ایران در توسعه مشارکت اجتماعی با تاکید بر نتایج پژوهش های بین الملل

Authorsلیلی سیفی,الهام فغانی,مریم حبیبی
Conference Titleهمایش مجازی بین المللی پروژه ژان مونه نقش کتابخانه های عمومی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور
Holding Date of Conference2021-05-19
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

در سال‌های اخیر، تحولات کتابخانه¬های عمومی با توجه به تغییر در شرایط اجتماعی و فناوری¬هاچشمگیر بوده¬اند. آنها دیگر شبیه اتاق¬های خواندن آرام گذشته نیستند، ارزش کتابخانه برای جامعه فراتر از مکانی برای امانت گرفتن کتاب است. امروزه کتابخانه¬های عمومی به عنوان پل ارتباطی جامعه باید در ایجاد و تقویت مشارکت اجتماعی نقش مؤثری داشته باشند. هدف پژوهش حاضر مروری نظام¬مند بر شناسایی عناصر ضروری مشارکت اجتماعی در کتابخانه¬های عمومی است. بدین منظور پژوهش های مرتبط در پایگاه های اطلاعاتی ملی و بین¬المللی جستجو و شناسایی شد که تعداد 21 مورد از مرتبط-ترین آن¬ها برای پژوهش حاضر استفاده شد. . یافته¬های این پژوهش نشان داد که مشارکت اجتماعی در کتابخانه¬های عمومی بدون شناسایی و تقویت عناصر مؤثر تحقق نمی¬یابد و 7 عنصر به عنوان مؤلفه¬های اصلی تأثیرگذار بر فرایند مشارکت اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین یافته¬ها حاکی از این است که با توجه به اهمیت موضوع نقش کتابخانه‌های عمومی در مشارکت اجتماعی، کتابخانه‌ها می¬توانند با بازنگری در فرایندهای خدماتی خود در جهت توسعه و پیشرفت جامعه گام بردارند.

Paper URL