CV


Leili Seifi

Leili Seifi

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Doctoral

CV
Leili Seifi

Associate Professor Leili Seifi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Doctoral |

I am an Associate Professor at the University of Birjand. My research focuses on cultural heritage, community informatics, public libraries, and information literacy. I have authored over 50 peer-reviewed national and international publications and have been an invited speaker at various international events. I have led nationally and internationally funded grants on information literacy, indigenous knowledge preservation, and database development. I have also played a key role in organizing international conferences and fostering scholarly collaboration. My contributions have been widely recognized by ASIS&T, including the 2021 Infoshare Award, the SIG Member of the Year Award and selection for the 2023-2024 Leadership Program. Under my leadership, SIG-III received the SIG of the Year and SIG Publication of the Year Awards, reflecting my significant impact on the field of library and information science. I am the Chair of the IFLA Library Services to Multicultural Populations Section.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

مدیریت ادواری های قدیمی فارسی رقمی شده بر مبنای استاندارد فراداده ای متس

Authorsلیلی سیفی,نشمیل احمدزاده,محمدجواد هاشم زاده
Journalپژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management
Page number922-946
Serial number۲
Volume number۳۴
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۱۹
Journal GradeScientific - research
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc،Scopus

Abstract

هدف از انجام این پژوهش، مدیریت ادوار یهای قدیمی بر اساس دیدگاه » متس « فارسی رقم یشده بر مبنای استاندارد فراداده ای صاح بنظران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی، و ب ه روش پیمایشی انجام شد. جامعة آماری پژوهش، شامل 26 نفر از صاح بنظران حوزة حفاظت رقمی بود. ب همنظور جم عآوری داد هها از پرسشنامة محق قساخته استفاده شد. برای روایی آن از نظر اعضای صاح بنظران حوزة حفاظت رقمی استفاده گردید و ب همنظور سنجش پایایی از دو روش تنصیف 0/91 ( استفاده شد. یافت ههای پژوهش نشان داد ( » کرونباخ « و آزمون آلفای استاندارد مناسبی برای مدیریت ادوار یهای » متس « که استاندارد فراداد های قدیمی فارسی رقم یشده بوده و م یتوان از ویژگ یهای آن برای حفظ، انتقال و مدیریت این منابع ارزشمند بهره برد. نتایج این پژوهش می تواند به مدیریت محتوای ادواری های قدیمی فارسی رقم یشده کمک کند و زمین هساز ایجاد پروفایل ملی برای ادوار یهای قدیمی فارسی رقم یشده در ایران باشد.

Paper URL