CV


Leili Seifi

Leili Seifi

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Doctoral

CV
Leili Seifi

Associate Professor Leili Seifi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Doctoral |

I am an Associate Professor at the University of Birjand. My research focuses on cultural heritage, community informatics, public libraries, and information literacy. I have authored over 50 peer-reviewed national and international publications and have been an invited speaker at various international events. I have led nationally and internationally funded grants on information literacy, indigenous knowledge preservation, and database development. I have also played a key role in organizing international conferences and fostering scholarly collaboration. My contributions have been widely recognized by ASIS&T, including the 2021 Infoshare Award, the SIG Member of the Year Award and selection for the 2023-2024 Leadership Program. Under my leadership, SIG-III received the SIG of the Year and SIG Publication of the Year Awards, reflecting my significant impact on the field of library and information science. I am the Chair of the IFLA Library Services to Multicultural Populations Section.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

شناسایی عوامل تأثیرگذار در به کارگیری شناساگر شیء رقمی برای محتوای ادوار ی های فارسی

Authorsلیلی سیفی,معصومه رهدار
Journalمطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات
Page number157-174
Serial number۱
Volume number۳۰
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۱۹
Journal GradeScientific - research
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

هدف: شناسایی عوامل و موانع مؤثر در بهکارگیری شناساگر شیء رقمی برای محتوای ادواریهای فارسی. روششناسی: بهروش توصیفی-پیامیشی )دلفی( و با استفاده از پرسشنامه پژوهشگرساخته در جامعهای 30 نفره انجام شد. روایی پرسشنامه از طریق شاخص نسبت روایی محتوایی و پایایی نیز با بهرهگیری ازنظر متخصصان ارزیابی شد. یافتهها: از میان 45 گویه که برای این پژوهش رضوری شناخته شدند 10 گویه بهعنوان عامل مؤثر و 22 گویه بهعنوان موانع تأثیرگذار در بهکارگیری شناساگر شیء رقمی معرفی شدند که »ارائه فرادادههای توصیفی مانند عنوان مقاله، نام نویسندگان، و واژههای کلیدی« )با میانگین 6/4 )و »عضویتنداشنت ایران در نظام شناساگر اشیای رقمی به علل مختلف ازجمله تحریم علمی« )با میانگین 65/4 )بهترتیب بهعنوان مؤثرترین عامل و مانع نقش زیادی در بهکارگیری شناساگر شیء رقمی برای محتوای ادواریهای فارسی داشتند. نتیجهگیری: شناسایی عوامل مؤثر و موانع در بهکارگیری شناساگر شیء رقمی برای محتوای ادواریهای فارسی میتواند به دستاندرکاران نرشیات ادواری و شناساگر شیء رقمی کمک کند تا با تقویت عوامل مؤثر و ازمیانبردن موانع موجود زمینههای الزم برای اجرای شناساگر شیء رقمی و بهرهگیری از مزایا آن را در کشور فراهم کند.

Paper URL