CV


Leili Seifi

Leili Seifi

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Doctoral

CV
Leili Seifi

Associate Professor Leili Seifi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Doctoral |

I am an Associate Professor at the University of Birjand. My research focuses on cultural heritage, community informatics, public libraries, and information literacy. I have authored over 50 peer-reviewed national and international publications and have been an invited speaker at various international events. I have led nationally and internationally funded grants on information literacy, indigenous knowledge preservation, and database development. I have also played a key role in organizing international conferences and fostering scholarly collaboration. My contributions have been widely recognized by ASIS&T, including the 2021 Infoshare Award, the SIG Member of the Year Award and selection for the 2023-2024 Leadership Program. Under my leadership, SIG-III received the SIG of the Year and SIG Publication of the Year Awards, reflecting my significant impact on the field of library and information science. I am the Chair of the IFLA Library Services to Multicultural Populations Section.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

برون دادهای تحقق یافته کتابخانه های عمومی در استان تهران

Authorsلیلی سیفی,علی علی دوست
Journalتحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی
Page number43-66
Serial number۱
Volume number۲۵
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۱۹
Journal GradeScientific - research
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت برون‌دادهای تحقق‌یافته از خدمات کتابخانه‌های عمومی استان تهران در زندگی کاربران در مؤلفه‌های آموزش، پژوهش، کسب‌وکار و تجارت، فعالیت‌های روزمره و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی انجام شده است. روش: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش گردآوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل 86000 نفر از اعضای 15 تا 79 سالۀ کتابخانه‌های عمومی نهادی استان تهران بودند که با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبتی تعداد 620 نفر انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. برای اجرای این پژوهش از یک پرسش‌نامۀ محقق‌ساخته به‌عنوان ابزار گردآوری داده‌‌ها استفاده شد. روایی محتوایی ابزار این پژوهش با استفاده از نظرتعدادی از اساتید علم اطلاعات و دانش‌شناسی فعال در این حوزه تأیید شد و سنجش پایایی ابزار با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 97/ به دست آمد. یافته‌ها: نتایج حاصل از بررسی نشان داد میزان برون‌دادهای تحقق‌یافته از کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و کسب‌وکار، فعالیت‌های روزمره، فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و درکل برون‌دادهای کلی کمتر از حد متوسط بود. برون‌دادهای تحقق‌یافته در حوزه‌های آموزش، پژوهش و کسب‌وکار و تجارت، فعالیت‌های روزمره و برون‌دادهای کلی برحسب میزان استفادۀ هفتگی و سالانۀ کاربران تفاوت داشتند. رابطۀ بین برون‌دادهای تحقق‌یافته به‌طورکلی و حوزه‌های آن با سن کاربران مثبت بود. میانگین برون‌دادهای تحقق‌یافته به‌طورکلی و هر سه حوزۀ آن بین کاربران کتابخانه‌ها با درجات مختلف تفاوت داشت. میانگین برون‌دادهای تحقق‌یافته کاربران متأهل به‌طورکلی و در حوزه‌های آن از کاربران مجرد بیشتر بود. اصالت/ارزش: رویکرد ارزﻳﺎﺑﻲ برون‌داد در راستای اهداف ارزیابی کیفیت خدمات و تعیین میزان اثرگذاری نهایی خدمات در زندگی کاربران قادر است تصور درستی از واقعیت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی را به مسئولان و دست‌اندرکاران بخش فرهنگی جامعه منتقل کند. این پژوهش بیشتر به ارتقای مبانی نظری سنجش تأثیر و برون‌دادهای کلی و نشان دادن تأثیر کتابخانه‌ها بر جامعه کمک می‌کند.

Paper URL