CV


Leili Seifi

Leili Seifi

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Doctoral

CV
Leili Seifi

Associate Professor Leili Seifi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Doctoral |

I am an Associate Professor at the University of Birjand. My research focuses on cultural heritage, community informatics, public libraries, and information literacy. I have authored over 50 peer-reviewed national and international publications and have been an invited speaker at various international events. I have led nationally and internationally funded grants on information literacy, indigenous knowledge preservation, and database development. I have also played a key role in organizing international conferences and fostering scholarly collaboration. My contributions have been widely recognized by ASIS&T, including the 2021 Infoshare Award, the SIG Member of the Year Award and selection for the 2023-2024 Leadership Program. Under my leadership, SIG-III received the SIG of the Year and SIG Publication of the Year Awards, reflecting my significant impact on the field of library and information science. I am the Chair of the IFLA Library Services to Multicultural Populations Section.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

رتبه بندی‌کتابخانه های‌عمومی‌خراسان‌رضوی‌مبتنی‌بر‌روش‌تصمیم گیری‌چند‌شاخصه

Authorsلیلی سیفی,محمد جعفری,محمدجواد هاشم زاده
Journalکتابداری و اطلاع رسانی
Page number5-23
Serial number۲۲
Volume number۴
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۰
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

هدف: پژوهش حاضر به هدف رتبهبندی کتابخانههای عمومی خراسان رضوی باا اساتداده اش شااخ هاای ارشیاابی کتابخاناه هاا اش طریا بهکارگیری روشهای تصمیمگیری چند شاخصه انجام شد. روش پژوهش: پژوهش حاضر به روش پیمایشی - توصیدی انجامگرفته است. جامعه مورد بررسی ۸۹ کتابخانه عمومی شهری تحت پوشش اداره کل کتابخانههای عمومی خراسان رضوی است که در قالب سرشماری و نموناه ای 011 ندار ی اش کارکناان و کتاباداران شاا ل در نهااد کتابخانههای عمومی استان به صورت تصادفی انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها اش سیاهه وارسی و پرسشنامه محق ساخته استداده گردید. روایی صوری پرسشنامه با استداده اش نظر اساتید و خبرگان تأیید شد و پایایی درونی پرسشنامه با استداده اش آلدای کرون باخ و پایایی ثبات ابزار انداشهگیری با روش باشآشمایی انداشهگیری شد و مورد تأیید قرار گرفت. یافتهها: بر مبنای نتایج شاخ های نیروی انسانی، دسترسی، خدمات، مقبولیت، فناوری، فضا، تجهیزات و منابع به عنوان مهمترین شاخ ها به ترتیب اولویتبندی شدند که کتابخانه شهید باهنر کاخک در ابتدا و کتابخانه شهدای مشهد در انتهای نظام رتبهبناد ی قارار گرفتناد. نتاایج پژوهش همچنین نشان داد که اکثر کتابخانهها )۳۷ کتابخانه( رتبه کمتری نسبت به درجه نهاد به دست آوردهاند. نتیجهگیری: پژوهش حاضر در راستای عینیساشی و واقعگرایانهتر نمودن نظام رتبهبندی کتابخانههای عمومی و درجهبندی آنها بر اساا فنون مدیریتی مانند تاپسیس گامی در راستای تحق اهداف ارشیابی کتابخانههاا و رتباه بنادی آنهاا جهات ساهولت تصامیم گیاری مادیران کتابخانهها برای برنامهریزی و سایر فعالیتهای اداره کتابخانههای عمومی برداشته است.

Paper URL