Authors | لیلی سیفی,محسن آیتی |
---|---|
Journal | تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی |
Page number | ۶۹۷-۷۲۱ |
Serial number | ۲۶ |
Volume number | ۴ |
Paper Type | Full Paper |
Published At | ۲۰۲۱ |
Journal Grade | Scientific - research |
Journal Type | Electronic |
Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
Journal Index | isc |
Abstract
هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین ت ریر استفاده از شبکة پیامرسان تلگرام بر عادت مطالعة دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی انجام شده است. روش: پژوهش حاضر از نظرِ هدف کاربردی و بر اساس نحوة گردآوری اطالعات در زمرة پژوهشهای شبهآزمایشی از نوع طرح پیشآزمون-پسآزممون بما گمروه کنتمرل اسمت. جامعمة پمژوهش شمام کلیمة دانشمجو -معلممان دانشمگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی است که در سال تحصیلی 1014-1013 مشغول به تحصی بودند. بمرای انتخماب گمروه نمونه از روش نمونهگیری در دسترس استفاده شد. بهمنظور سنجش عادت مطالعمة آزممودن یهما از مق یم اس عمادت همای مطالعة پالسانی و شارما )1111 )استفاده شد. برای اجرای مداخلة متغیر مستق ، پروتکلی مبتنمی بمر مبمانی نظریمة راجمرز طراحی، و به گروه آزمایش آموزشهای الزم ارائه شد. یافتهها: یافتهها نشان میدهد تفاوت معناداری بین میانگین عادات مطالعه در گروه آزمایش و گمروه کنتمرل وجمود نمدارد. بر این اساس، میتوان نتیجه گرفت که استفاده از شبکة پیامرسان تلگرام تم ریر معنماداری بمر عمادات مطالعمة دانشمجومعلمان دانشگاه فرهنگیان نداشته است. تحلی یافتهها نشان میدهد که دانشجویان در عم ، خواندن از طریق شمبکه همای پیمام رسمان را دشوار میبینند، و احتمال ت ریرگذاری شبکة پیامرسان تلگرام میتواند از طریق ارتقای سطح دانش و مهمارت دانشمجویان در استفاده از این شبکهها افزایش یابد. اصالت/ارزش: پژوهش حاضر ت ریر معناداری استفادة از شبکة پیامرسان تلگمرام مبتنمی بمر تلفمن هممراه را بمر عمادت مطالعة دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان بررسی کرده است. این پژوهش با توجه بمه اینکمه بمرای رسمیدن بمه نتیجمه از روش شبهآزمایشی بر مبنای نظریة راجرز استفاده کرده است دارای نوآوری روششناختی و بافتی است.
tags: لگرام، عادت مطالعه، خواندن دیجیتال، نظریة راجرز، دانشگاه فرهنگیان