CV


Leili Seifi

Leili Seifi

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Doctoral

CV
Leili Seifi

Associate Professor Leili Seifi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Doctoral |

I am an Associate Professor at the University of Birjand. My research focuses on cultural heritage, community informatics, public libraries, and information literacy. I have authored over 50 peer-reviewed national and international publications and have been an invited speaker at various international events. I have led nationally and internationally funded grants on information literacy, indigenous knowledge preservation, and database development. I have also played a key role in organizing international conferences and fostering scholarly collaboration. My contributions have been widely recognized by ASIS&T, including the 2021 Infoshare Award, the SIG Member of the Year Award and selection for the 2023-2024 Leadership Program. Under my leadership, SIG-III received the SIG of the Year and SIG Publication of the Year Awards, reflecting my significant impact on the field of library and information science. I am the Chair of the IFLA Library Services to Multicultural Populations Section.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

اعتباریابی ابزار سنجش آمادگی یادگیری مادام العمر برای دانش آموزان کاربرکتابخانه های عمومی در مقطع متوسطه

Authorsمریم حبیبی,لیلی سیفی,محسن آیتی
Journalتحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی
Page number254-281
Serial number۲۵
Volume number۲
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۱۹
Journal GradeScientific - research
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

هدف: درپژوهش حاضر هدف آن است که پرسشنامه مربوط به سنجش میزاان آمزاد د دا زش آمزومان ممتزس م وسزته کزاربر ک ابخا ه های عمومد برای یاد یری مادام العمر ام ظر اع بار و قابلیت ردآوری داده های تکرارپذیر بررسد ردد. روش: این پژوهش ام ظر هدف کاربردی و ام ظر وع پژوهش توصیفد همبس گد است. جامعه آماری دا ش آمومان ممتس - م وسته کاربر ک ابخا ه های عمومد شهر بیرجند بود. تعداد 201 فر حجم مو ه بود و به روش مو ه یری تصادفد ا خاب شد د. پرسشنامه آماد د یاد یری مادام العمر با اق باس ام پرسشنامه کا یو) 2010 ( ترجمه و بومد سامی و م ناسب سامی شد و رواید اباار به شیوه رواید مح وا، تحلیل عاملد تأییدی و پایاید آن یا با اس فاده ام آلفای کرو باخ برای هر شاخص و کل اباار بررسد شد. ممدار پایاید 82 / 0 به دست آمد که شان دهنده پایاید مناسب اباار بود. یافته ها: بر اساس یاف ه های پژوهش حاضر، ضریب همبس گد مؤلفه های پرسشنامه برای مؤلفه های آماد د یاد یری خود راهبر و آماد د برای غلبه بر موا س مشارکت در یاد یری 88 درصد و برای مؤلفه های آماد د برای پاسخ به تحریک برای یاد یری و آماد د برای غلبه بر موا س مشارکت در یاد یری 60 درصد و مؤلفه های آماد د یاد یری خود راهبر و آماد د برای پاسخ به تحریک برای یاد یری 56 درصد به دست آمد. رواید پرسشنامه با اس فاده ام رواید مح واید و ظرات م خصصین تأیید و مدل تحلیل عاملد تأییدی با برآوردن شاخص برامش موردپذیرش قرار رفت. اصالت/ ارزش: در پژوهش حاضر سه مؤلفه آماد د یاد یری مادام العمر شامل آماد د خود راهبر و آماد د برای غلبه بر موا س مشارکت و آماد د برای پاسخ به تحریک برای یاد یری اع باریابد شد که این اباار در پژوهش های سنجش آماد د یاد یری مادام العمر کاربران در ک ابخا ه های عمومد به عنوان مراکا یاد یری مادام العمر قابل اس فاده است. همچنین مد توان در پژوهش های مخ لفد که هدف آن ها بررسد وضعیت و عوامل مرتبط با آماد د یاد یری مادام العمر است، مورد اس فاده قرار یرد .

Paper URL