CV


Leili Seifi

Leili Seifi

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Doctoral

CV
Leili Seifi

Associate Professor Leili Seifi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Doctoral |

I am an Associate Professor at the University of Birjand. My research focuses on cultural heritage, community informatics, public libraries, and information literacy. I have authored over 50 peer-reviewed national and international publications and have been an invited speaker at various international events. I have led nationally and internationally funded grants on information literacy, indigenous knowledge preservation, and database development. I have also played a key role in organizing international conferences and fostering scholarly collaboration. My contributions have been widely recognized by ASIS&T, including the 2021 Infoshare Award, the SIG Member of the Year Award and selection for the 2023-2024 Leadership Program. Under my leadership, SIG-III received the SIG of the Year and SIG Publication of the Year Awards, reflecting my significant impact on the field of library and information science. I am the Chair of the IFLA Library Services to Multicultural Populations Section.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

رابطه سواد اطلاعاتی با توانایی برقراری ارتباط کتابداران کتابخانه های دانشگاهی

Authorsلیلی سیفی,غلامحسین جهانگیر,سکینه کریمی
Journalپژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی
Page number312-333
Serial number۱۱
Volume number۲
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۲
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

چکیده مقدمه: امروزه توانایی برقراری ارتباط مؤثر و سواد اطالعاتی از الزامات اشتغال کتابداران در کتابخانههاست. کتابداران شاغل در کتابخانهها بـا برخورداری از سواد اطالعاتی مناسب و توانایی برقراری ارتباط شایسته با کاربران میتوانند نقش مهمی در مرتفع نمودن نیازهای اطالعاتی آنان داشته باشند. بنابراین بررسی این مقولهها ضروری است. روششناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نوع توصیفیـهمبستگی است. داده ها از نمونهای به تعداد 130 نفر بهروش تصادفی ساده گردآوری شد. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کتابداران کتابخانههای دانشگاه فردوسی مشهد، علوم پزشکی مشهد و آزاد اسالمی مشهد )165 نفر( و همچنین کتابداران کتابخانههای دانشگاه بیرجند، علوم پزشکی بیرجند و آزاد اسالمی بیرجند )25 نفر( بودند که بهصورت تماموقت در زمان انجام پژوهش )سال 1397 )مشغول ارائه خدمت بودند. بهمنظور گردآوری داده ها از دو پرسشنامه سواد اطالعاتی نیکپور، منظری توکلی و رجائینژاد )1391 )با ضریب پایایی 94 درصد و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی کتابداران رهنما )1391 )با ضریب پایایی 73 درصد استفاده گردید. یافته ها: یافتهها حاکی از آن بود بین سواد اطالعاتی و مهارتهای ارتباطی کتابداران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ و میزان مهارتهای ارتباطی و سواد اطالعاتی کتابداران شهرهای مشهد و بیرجند با هم تفاوتی نداشت. همچنین بین تمام ابعاد »سواد اطالعاتی« شامل تشخیص نیاز اطالعاتی، مکانیابی اطالعات، ارزیابی اطالعات و استفاده مؤثر از اطالعات و مهارتهای ارتباطی کتابداران، رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. نتیجه : نتایج آشکار ساخت میزان مهارتهای ارتباطی و سواد اطالعاتی کتابداران متخصص و غیرمتخصص با هم تفاوتی ندارد. همچنین ویژگیهای جمعیتشناختی )جنسیت، سطح تحصیالت و سابقه خدمت( نقشی در سواد اطالعاتی و مهارتهای ارتباطی کتابداران نداش

Paper URL