CV


Leili Seifi

Leili Seifi

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Information Sciencs

Degree: Doctoral

CV
Leili Seifi

Associate Professor Leili Seifi

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Information Sciencs Degree: Doctoral |

I am an Associate Professor at the University of Birjand. My research focuses on cultural heritage, community informatics, public libraries, and information literacy. I have authored over 50 peer-reviewed national and international publications and have been an invited speaker at various international events. I have led nationally and internationally funded grants on information literacy, indigenous knowledge preservation, and database development. I have also played a key role in organizing international conferences and fostering scholarly collaboration. My contributions have been widely recognized by ASIS&T, including the 2021 Infoshare Award, the SIG Member of the Year Award and selection for the 2023-2024 Leadership Program. Under my leadership, SIG-III received the SIG of the Year and SIG Publication of the Year Awards, reflecting my significant impact on the field of library and information science. I am the Chair of the IFLA Library Services to Multicultural Populations Section.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

اثر بخشی کتاب درمانی بر جرئت ورزی دانش آموزان چهارم ابتداییشهر قائن

Authorsلیلی سیفی,مرضیه احمدیان,میترا راستگومقدم,محمدرضا اسدی یونسی
Journalتحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی
Page number414-431
Serial number۳۰
Volume number۴
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۵
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی کتا بدرمانی بر جرئ تورزی دانش آموزان ک مجرئت پایۀ ابتدایی انجام شده است. روش: طرح پژوهشی شبه آزمایشی، از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل و پیگیری است. جامعۀ آماری پژوهش دان شآموزان دختر ک مجرئت پایه چهارم ابتدایی شهر قاین بودند. برای انتخاب نمونه از روش نمون هگیری هدفمند استفاده شد. مداخله کتاب درمانی بر روی گروه آزمایش، طی ۸ جلسه، هر جلسه یک کتاب داستان و به مدت ۴۵ دقیقه، و هفته ای دو بار برگزار شد. برای آزمون فرضی هها از تحلیل کوواریانس و انداز هگیری مکرر استفاده شد. یافت هها: نتایج حاکی از برتری معنادار گروه آزمایش بر گروه کنترل در مرحله پ سآزمون بود. نتایج ب هدس تآمده ماندگاری اثربخشی را در مرحله پیگیری نیز نشان داد. با توجه به یافت هها، م یتوان نتیجه گرفت که کتا بدرمانی به روش گروهی م یتواند ب هعنوان روش مؤثر در بهبود و نگهداشت رفتار جرئ تورزانه در کودکانی به کار رود که با ضعف در این مهارت مواجه اند. نتیجه گیری: قصه درمانی نسبت به کار مستقیم با کودکان به دلیل علاقه وافر آنان به قصه جذاب تر است. در نتیجه، کودکان م یتوانند نحوه نگاه خود را از مرکز درمانی، به یک محیط آموزشی، سرگرمک‌ننده و درمانی تغییر دهند. این پژوهش م یتواند قصه درمانی را به عنوان شیوه ای جذاب برای کودکان معرفی کند. ویژگی مهم دیگر قصه سرگرمک‌نندگی، آرامش بخشی و لذت بخشی آن است. این تأثیرها همانند نیروی محرکه عمل میک‌‌نند و تحول ساختارهای ذهنی را سریع تر میک‌‌نند. در پژوهش حاضر با روش کتاب درمانی به شکل قص هدرمانی این فرصت برای کودکانی که از نظر جرئ تورزی در سطح پایینی بودند فراهم شد تا بر ضعف موجود در خود غلبه کنند. کلیدواژه ها: کتا بدرمانی، جرئت ورزی، دانش آموزان ک مجرئت، شهر قاین

Paper URL