رزومه وب سایت شخصی


لیلی سیفی

لیلی سیفی

دانشیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علم اطلاعات و دانش شناسی

مقطع تحصیلی: دکتری

رزومه وب سایت شخصی
لیلی سیفی

دانشیار لیلی سیفی

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علم اطلاعات و دانش شناسی مقطع تحصیلی: دکتری |

اعتباریابی ابزار سنجش آمادگی یادگیری مادام العمر برای دانش آموزان کاربرکتابخانه های عمومی در مقطع متوسطه

نویسندگانمریم حبیبی,لیلی سیفی,محسن آیتی
نشریهتحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی
شماره صفحات254-281
شماره سریال۲۵
شماره مجلد۲
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۱۹
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

هدف: درپژوهش حاضر هدف آن است که پرسشنامه مربوط به سنجش میزاان آمزاد د دا زش آمزومان ممتزس م وسزته کزاربر ک ابخا ه های عمومد برای یاد یری مادام العمر ام ظر اع بار و قابلیت ردآوری داده های تکرارپذیر بررسد ردد. روش: این پژوهش ام ظر هدف کاربردی و ام ظر وع پژوهش توصیفد همبس گد است. جامعه آماری دا ش آمومان ممتس - م وسته کاربر ک ابخا ه های عمومد شهر بیرجند بود. تعداد 201 فر حجم مو ه بود و به روش مو ه یری تصادفد ا خاب شد د. پرسشنامه آماد د یاد یری مادام العمر با اق باس ام پرسشنامه کا یو) 2010 ( ترجمه و بومد سامی و م ناسب سامی شد و رواید اباار به شیوه رواید مح وا، تحلیل عاملد تأییدی و پایاید آن یا با اس فاده ام آلفای کرو باخ برای هر شاخص و کل اباار بررسد شد. ممدار پایاید 82 / 0 به دست آمد که شان دهنده پایاید مناسب اباار بود. یافته ها: بر اساس یاف ه های پژوهش حاضر، ضریب همبس گد مؤلفه های پرسشنامه برای مؤلفه های آماد د یاد یری خود راهبر و آماد د برای غلبه بر موا س مشارکت در یاد یری 88 درصد و برای مؤلفه های آماد د برای پاسخ به تحریک برای یاد یری و آماد د برای غلبه بر موا س مشارکت در یاد یری 60 درصد و مؤلفه های آماد د یاد یری خود راهبر و آماد د برای پاسخ به تحریک برای یاد یری 56 درصد به دست آمد. رواید پرسشنامه با اس فاده ام رواید مح واید و ظرات م خصصین تأیید و مدل تحلیل عاملد تأییدی با برآوردن شاخص برامش موردپذیرش قرار رفت. اصالت/ ارزش: در پژوهش حاضر سه مؤلفه آماد د یاد یری مادام العمر شامل آماد د خود راهبر و آماد د برای غلبه بر موا س مشارکت و آماد د برای پاسخ به تحریک برای یاد یری اع باریابد شد که این اباار در پژوهش های سنجش آماد د یاد یری مادام العمر کاربران در ک ابخا ه های عمومد به عنوان مراکا یاد یری مادام العمر قابل اس فاده است. همچنین مد توان در پژوهش های مخ لفد که هدف آن ها بررسد وضعیت و عوامل مرتبط با آماد د یاد یری مادام العمر است، مورد اس فاده قرار یرد .

لینک ثابت مقاله