CV


Mohammad ali Shamsi-nejad

Mohammad ali Shamsi-nejad

Professor

Faculty: Electrical and Computer Engineering

Department: Electrical Power Engineering

Degree: Doctoral

CV
Mohammad ali Shamsi-nejad

Professor Mohammad ali Shamsi-nejad

Faculty: Electrical and Computer Engineering - Department: Electrical Power Engineering Degree: Doctoral |

اینورتر مبتنی بر مبدل سپیک با طول عمر و راندمان باال با کاربرد در خودروها ی برقی

Authorsمحمدعلی شمسی نژاد,سعید سعیدی نیا,حسین الیاسی
Conference Titleاولین همایش ملی باتری لیتیومی
Holding Date of Conference2021-10-27
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

وسایل نقلیه الکتریکی خورشیدی یک فناوری نویدبخش برای رفع نگران یهای مربوط به مصرف سوختهای فسیلی ، انتشار گازهای گلخانهای و آلودگی هوا در مواجهه با فنآوری حملونقل کنونی در نظر گرفته میشوند. بااینحال، هنوز با چالشهای مهمی ازجمله ریپل جریان ورودی ، راندمان ،طول عمر و قابلیت اطمینان اینورترها و راندمان استخرا ج شده از پنلهای خورشیدی مواجه هستند. حل هر یک از این مشکلات در خودروهای الکتریکی به رقابت با خودروهای موتور احتراق داخلی خواهد پرداخت. امروزه اینورترها نقش بسیار مهمی در سیستم پی شرانش و انتقال توان خودروهای الکتریکی ایفا م یکنند. در این مقاله توپولوژی یک اینورتر دوسطحی از نوع میکرواینورتر با کاربرد در خودروهای برقی و سیستمهای فتوولتائیک پیشنهاد میگردد.مزایای میکرواینورتر پیشنهادی بهره ولتاژ بالا با تعداد عناصر محدود، جریان ورودی پیوسته ،استرس ولتاژ محدود سوییچ ، راندمان ،طول عمر و قابلیت اطمینان بالا میباشد. ریپل جریان ورودی محدود و خاز نهای فیلمی بکار رفته در جداسازی توان به افزایش طول عمر و قابلیت اطمینان میکرواینورتر پیشنهادی کمک میکند. بهر هی ولتاژ بالا در مبدل، با تنظیم نسبت تبدیل سلف کوپل شد ه در نسبت سیکل وظیفه پایین سوییچ بهدستآمد ه است. جریان ورودی پیوسته در میکرواینورتر منجر به پیاد هسازی الگوریتم ردیابی نقطه بیشینه توان رسانایی افزایشی باراندمان 99 % از پنل خورشیدی م یگردد. اصول عملیاتی میکرواینورتر در حالتهای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته و نتایج طراحی و شبیهسازی، مزایا و عملکرد مناسب آن را تایید میکند.

Paper URL