رزومه وب سایت شخصی


محمد علی شمسی نژاد

محمد علی شمسی نژاد

استاد

دانشکده: مهندسی برق و کامپیوتر

گروه: قدرت

مقطع تحصیلی: دکتری

سال تولد: ۱۳۴۵

رزومه وب سایت شخصی
محمد علی شمسی نژاد

استاد محمد علی شمسی نژاد

دانشکده: مهندسی برق و کامپیوتر - گروه: قدرت مقطع تحصیلی: دکتری | سال تولد: ۱۳۴۵ |

اینورتر مبتنی بر مبدل سپیک با طول عمر و راندمان باال با کاربرد در خودروها ی برقی

نویسندگانمحمدعلی شمسی نژاد,سعید سعیدی نیا,حسین الیاسی
همایشاولین همایش ملی باتری لیتیومی
تاریخ برگزاری همایش2021-10-27
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

وسایل نقلیه الکتریکی خورشیدی یک فناوری نویدبخش برای رفع نگران یهای مربوط به مصرف سوختهای فسیلی ، انتشار گازهای گلخانهای و آلودگی هوا در مواجهه با فنآوری حملونقل کنونی در نظر گرفته میشوند. بااینحال، هنوز با چالشهای مهمی ازجمله ریپل جریان ورودی ، راندمان ،طول عمر و قابلیت اطمینان اینورترها و راندمان استخرا ج شده از پنلهای خورشیدی مواجه هستند. حل هر یک از این مشکلات در خودروهای الکتریکی به رقابت با خودروهای موتور احتراق داخلی خواهد پرداخت. امروزه اینورترها نقش بسیار مهمی در سیستم پی شرانش و انتقال توان خودروهای الکتریکی ایفا م یکنند. در این مقاله توپولوژی یک اینورتر دوسطحی از نوع میکرواینورتر با کاربرد در خودروهای برقی و سیستمهای فتوولتائیک پیشنهاد میگردد.مزایای میکرواینورتر پیشنهادی بهره ولتاژ بالا با تعداد عناصر محدود، جریان ورودی پیوسته ،استرس ولتاژ محدود سوییچ ، راندمان ،طول عمر و قابلیت اطمینان بالا میباشد. ریپل جریان ورودی محدود و خاز نهای فیلمی بکار رفته در جداسازی توان به افزایش طول عمر و قابلیت اطمینان میکرواینورتر پیشنهادی کمک میکند. بهر هی ولتاژ بالا در مبدل، با تنظیم نسبت تبدیل سلف کوپل شد ه در نسبت سیکل وظیفه پایین سوییچ بهدستآمد ه است. جریان ورودی پیوسته در میکرواینورتر منجر به پیاد هسازی الگوریتم ردیابی نقطه بیشینه توان رسانایی افزایشی باراندمان 99 % از پنل خورشیدی م یگردد. اصول عملیاتی میکرواینورتر در حالتهای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته و نتایج طراحی و شبیهسازی، مزایا و عملکرد مناسب آن را تایید میکند.

لینک ثابت مقاله