Authors | الهام یوسفی روبیات,فاطمه قسامی |
---|---|
Journal | پژوهشهای تربیتی دانشگاه خوارزمی |
Page number | ۷۶-۱۰۲ |
Serial number | ۶ |
Volume number | ۳۹ |
Paper Type | Full Paper |
Published At | ۲۰۲۰ |
Journal Grade | ISI |
Journal Type | Typographic |
Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
Journal Index | isc |
Abstract
آموزش محیط زیست آموزشی است که باعث بالا رفتن آگاهی و دانش عمومی درباره موضوعات و مسائل محیط زیست می گردد و از سه عنصر یادگیری در محیط زیست، یادگیری درباره محیط زیست و یادگیری برای حفاظت از محیط زیست تشکیل شده است. در این مقاله با روش توصیفی- تحلیلی به بیان ویژگی های برنامه آموزش محیط زیست و معرفی روشهای آموزش محیط زیست در مدارس در دو بخش روشهای معلم محور و دانشآموز محور پرداخته شده است و در نهایت با استنتاج از مطالعات انجام گرفته یک مدل مفهومی تدریس با رویکرد محیط زیستی در مدارس ارائه شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که استفاده از روشهای دانشآموز محور موجب تقویت مهارتهای بالای شناختی در دانشآموزان میشود و همچنین تدریس دروس مختلف در بستر محیط زیست میتواند در نهادینه شدن نگرش و رفتار محیط زیستی در دانشآموزان بسیار اثربخش باشد
tags: آموزش محیط زیست، تدریس معلم محور، تدریس دانش آموز محور، مدل مفهومی