Authors | زهرا شیرزور علی آبادی |
---|---|
Conference Title | اولین همایش ملی مسائل و چالشهای اجتماعی و فرهنگی خانوادۀ مسلمان ایرانی |
Holding Date of Conference | ۲۰۲۲-۰۲-۲۳ |
Event Place | بیرجند |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | SPEECH |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
شواهد روزافزونی وجود دارد مبنی بر اینکه بسیاری از کارآفرینان علی رغم کسب بازده تعدیل شده با ریسک کم، ظاهراً وارد کارآفرینی میشوند در این تحقیق تلاشهایی برای ارائه توضیحاتی با بینش اقتصاد رفتاری برای اینکه چرا افراد خاصی ممکن است جذب چنین فعالیتهای ظاهراً بیسود شوند، صورت گرفته است. این پژوهش به کمک روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفته است. از آنجایی که به طور فزایندهای انتظار میرود که کارآفرینان نقشی محوری در ایجاد تغییرات اقتصادی ایفا کنند، در این مطالعه به دنبال این بودیم که چه چیزی آنها را تحریک میکند؟ در حالی که به نظر میرسد کارآفرینی اساساً ناشی از تمایل به خود اتکایی شخصی است. گویا کارآفرینی در چارچوب این مطالعه، توسط ارزشهای خاصی نظیر، تابع ترجیحات، اعتماد بیش از حد، مزایای غیر مادی هدایت میشود. این مطالعه از این ایده حمایت میکند که کارآفرینی با ارزشهای غیرمادی نظیر استقلال، کنترل بر تصمیمات، امکان کسب تجربه متنوع و خود اتکایی برانگیخته میشود، و نهایتا به این نتیجه میرسیم که کارآفرینی ناشی از مجموعهای از انگیزههای درهم تنیده است.
tags: اقتصاد رفتاری، کارآفرینی، کسب و کار خانوادگی.