۱ | ارزیابی کیفیت زیرنویسهای فارسی «رسمی» و «فنساب» بر اساس مدل پدرسن | مریم جعفری افراپلی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ |
۲ | مقایسه شیوههای بازنمود خشونت در آثار تألیفی و ترجمهای کودک و نوجوان | شکوفه دره شوری پور | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | | ۰۶ دی ۱۴۰۲ |
۳ | تقابل کنشگران ترجمه با نویسنده در عناصر پیرامتنی کتب ترجمه شده از انگلیسی به فارسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران | علیرضا نظری کاریزنوی | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | | ۰۷ آبان ۱۴۰۲ |
۴ | بررسی مزایا و معایب دوره های مجازی تربیت مترجم از دیدگاه دانشجویان و اساتید رشته مترجمی | فاطمه بدیعی | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | | ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ |
۵ | بررسی گفتمان قرآن کریم در مقابل مخالفان | الهه خسروپرست | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ |
۶ | تحلیل محتوای سخنرانی های برندگان جایزه نوبل ادبیات | عاطفه عرب | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ |
۷ | بررسی مقایسه ای گفتمان بصری قالی در مناطق جغرافیایی مختلف | سحر خان بیلوردی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ |
۸ | بررسی میزان علاقه مندی دانش آموزان دختر و پسر در رشته ی علوم انسانی به مطالب زبانی کتاب های فارسی دوره ی دوم متوسطه در شهر بیرجند | سیدعمادالدین عطایی اردستانی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ |
۹ | مقایسۀ خطاها در ترجمۀ ماشینی انگلیسی ـ فارسی و فارسی ـ انگلیسی با پسویرایش انسانی آن | پریسا طغیانی خوراسگانی | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ |
۱۰ | بررسی خطا های نوشتاری زبان آموزان فارسی زبان در یادگیری زبان فرانسه | میلاد شهابی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ |
۱۱ | ارزیابی کیفیت عملکرد مترجم برخط گوگل در ترجمۀ متون روزنامهای انگلیسی و فارسی بر پایۀ مدل MQM-DQF | زهرا فرادی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ |
۱۲ | تحلیل مقایسه ای گفتمان دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول در کلاس درس | راضیه اسماعیلی | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ |
۱۳ | راهکارهای نحوی،معنایی و کاربرد شناختی در ترجمه ادبیات کودکان بر اساس نظریه هدفمندی : مطالعه موردی آثار رولد دال | راحله طاهری | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | | ۲۷ مهر ۱۳۹۹ |
۱۴ | تحلیل گفتمان انتقادی آگهی های غیر تبلیغاتی در زبان فارسی بر اساس چارچوب نظری سه گانه نورمن فرکلاف | سعیده ثمین | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۰۶ مهر ۱۳۹۹ |
۱۵ | نقد بررسی زبان شناختی کتاب جدید التالیف زبان انگلیسی پایه دوازدهم (ویژن 3) | احمد نعمتی لاجی | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ |
۱۶ | تحلیل گفتمان وصیت نامه شهدای خراسان جنوبی(بررسی بازتاب دیدگاه های امام خمینی (ره) در وصایا) | الهه فرزین مهر | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ |
۱۷ | بررسی اختلال زبانی "تأخیر در گفتار" در کودکان 3 تا 8 سال | الهه تقی زاده شارک | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ |
۱۸ | مقایسه تلاش ذهنی مورد نیاز برای ترجمه متون اطلاع رسان، عاطفی و کنشی توسط دانشجویان رشته مترجمی | فروزان بهمنی | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ |
۱۹ | تحلیل گفتمان سازمان ها و فعالان مرتبط با محیط زیست در ایران | زهرا مسلمان زاده | کارشناسی ارشد | استاد راهنما | | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ |
۲۰ | بررسی نظام اوایی و واژه های اختصاصی گویش نهبندانی | عادله بیابانگرد | کارشناسی ارشد | استاد مشاور | | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ |