CV Personal Website


Ali Asgari

Ali Asgari

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Doctoral

Birth Year: 1974

CV Personal Website
Ali Asgari

Associate Professor Ali Asgari

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Doctoral | Birth Year: 1974 |

نگاهی به صلاحیت حرفه ای معلمان از منظر نوع استخدام

Authorsعلی عسگری,ملیکا عالیشان
Conference Titleدهمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم انسانی، مدیریت و کارافرینی ایران
Holding Date of Conference2023-09-11
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationPOSTER
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

امروزه تغییرات عمیق در ساختار، برنامه درسی، جمعیت دانشآموزی، هویت حرفهای معلمان را دچار بحران نموده است. فقدان صلاحیتهای مرتبط برای برخورد با موقعیتهای جدید باعث شده بسیاری از معلمان هویت حرفهای خود را در تنگنا ببینند، علاوه بر این موارد فشارهای داخلی برای پذیرفتن مسئولیتهای جدید توسط معلمان، بین معلومات و تجارب و دانشهای قبلی آنان فاصله انداخته و بحران هویت را عمیقتر و بیشتر نموده. ازآنجاکه معلمان نقش کلیدی در بهبود نظام آموزشوپرورش دارند به کار گماردن تواناترین و شایستهترین افراد برای حرفه معلمی حیاتیترین مسئله است. بیان شد که کارایی هر سازمان بیشتر از هر چیزی به منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی بستگی دارد. پژوهش حاضر باهدف بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی بر اساس نوع استخدام آنها در آموزشوپرورش (دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان و مهارتآموزان ماده )28انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش بهصورت توصیفی - تحلیلی و از نوع کتابخانهای و اسنادی میباشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان میدهد که صلاحیت حرفهای دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان در سطح بالاتری نسبت به مهارتآموزان ماده 28قرار دارد که برای رفع این مسئله و اثربخشی تمامی معلمان برنامهریزی جهت آموزشهای مفید و زمانبندیشده برای معلمان اثربخش خواهد بود، درصورتیکه پذیرفتهشدگان آزمونهای استخدامی در ابتدای امر آموزشها را بهطورجدی دنبال کنند و خودشان را به یادگیری و پیشرفت در کارشان ملزم کنند میتوان انتظار داشت که سطح صلاحیتهای تمامی معلمان باهم برابری کند.

Paper URL