بررسی نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان شهر چابهار: نقش یک زبانه ، دوزبانه و جنسیت

Authorsمحمد اکبری,ثریا رودی علی آبادی,حفیظه بلوچ,علی عسگری,هادی پورشافعی
Journalپژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی
Page number۴۷۹-۴۹۲
Serial number۹
Volume number۲
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۱۹
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

چگونگی ارتباط میان دوزبانگی و تعلیم و تربیت از موضوعات مهمی است که امروزه سیاست گذاران آموزشی، روان شناسان و معلمان با آن مواجه اند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر چابهار طراحی و اجرا شد . این پژوهش توصیفی و از نوع علی - مقایسه ای است . جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیة دانش آموزان دورة دوم متوسطه شهر 92 است که به صورت نمونه گیری طبقه ای برابر تعداد 240 دان ش آموز - چابهار مشغول ب ه تحصیل در سال 93 120 فارس و 120 بلوچ) موردمطالعه قرار گرفتند. جمع آوری داد هها با استفاده از پرسشنامة نگرش به زب ان ) انگلیسی گاردنر انجام شد . برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون آماری تی مستقل و رگرسیون با کمک استفاده شد . یافته های پژوهش نشان داد که بین نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی spss نرم افزار دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه و دانش آموزان دختر و پسر تفاوت مع ناداری مشاهده نشد . نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی پیش بینی کننده موفقیت تحصیلی است.

Paper URL

tags: یک زبانگی، دوزبانگی، نگرش، زبان انگلیسی، موفقیت تحصیلی.