| Authors | هادی پورشافعی,زهرا زارعی,علی عسگری |
|---|---|
| Journal | مدیریت بر آموزش سازمانها |
| Page number | 33-50 |
| Serial number | ۱۰ |
| Paper Type | Full Paper |
| Published At | ۲۰۲۱ |
| Journal Grade | Scientific - research |
| Journal Type | Typographic |
| Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
| Journal Index | isc |
Abstract
امروزه موفقیت سازمان ها تابعی از عملکرد شغلی کارکنان آن است. هدف از این پژوهش بررسی نقش رهبری دانش در عملکرد شغلی با توجه به متغیر میانجی فرهنگ سازمانی و جو سازمانی نوآورانه است. پژوهش حاضر برحسب هدف تحقیق در ذیل تحقیقات کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، در ذیل طرحهای توصیفی است که به روش همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان (کارمندان و کارشناسان) دانشگاه بیرجند در سال 1398 (340 نفر) است. که از این تعداد، 200 نفر با روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شده اند و در نهایت داده های حاصل از 191 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار سنجش متغیرهای پژوهش شامل چهار پرسشنامه رهبری دانش ویتالا، عملکرد شغلی پاترسون ، فرهنگ سازمانی دنیسون جوّ سازمانی نوآورانه سیگل و کامر بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تحلیل رگرسیون و مدل معادلات ساختاری در سطح معنیداری 05/0 با استفاده از نرم افزارهای SPSS 25 و AMOS 24 انجام شد. نتایج نشان داد که مدل مبنی بر نقش رهبری دانش در عملکرد شغلی با توجه به متغیر میانجی فرهنگ سازمانی و جوّ سازمانی نوآورانه از برازش لازم برخوردار است.