CV Personal Website


Ali Asgari

Ali Asgari

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Doctoral

Birth Year: 1974

CV Personal Website
Ali Asgari

Associate Professor Ali Asgari

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Doctoral | Birth Year: 1974 |

بررسی رضایت معلمان و دانش‌آموزان پایة ششم دورة ابتدایی از شبکة اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) در دوران شیوع ویروس کرونا

Authorsعلی عسگری,زهرا زارعی
Journalمطالعات آموزشی و آموزشگاهی
Page number645-666
Serial number۱۲
Volume number۱
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۳
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

هدف پژوهش حاضر بررسی میزان رضایت معلمان و دانشآموزان از هر یک از مؤلفههای کالس مجازی است. این مطالعه از نوع توصیفی-مقطعی بود. جامعة آماری این پژوهش کلیة دانشآموزان و معلمان پایة ششم شهر بیرجند در سال تحصیلی 99-1398 بودند که از میان آنها 53 معلم و 130 دانشآموز بـه شـیوة نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. پرسشنامة محققساختة رضایت از کالس مجازی که دارای 10 مؤلفه است، بین آزمودنیها توزیع شد. روایی محتوایی پرسشنامه به تأیید متخصصان و اساتید رسید و پایایی پرسشنامه با /0 به دست آمد اسـتفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر 74. دادهها با استفاده از تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون تی تکنمونهای آزمون شدند. نتایج آزمونهای آماری نشان داد میانگین تمامی مؤلفههای رضایت از کالس مجازی در مقایسه با میانگین نظری در سطح کمتر01 از 0/معنادار و پایینتر از حد متوسط قرار دارند. با توجه به نتایج میتوان نتیجه گرفت انتقال از سیستم سنتی به آنالین آموزش در مدرسه چندان رضایتبخش نبوده است و معلمان و دانشآموزان از کالس مجازی به شیوة کنونی رضایت ندارند و در صورت تداوم وضعیت فعلی باید دربارة کارآمدبودن این سیستم تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

Paper URL