| Authors | علی عسگری,زهرا زارعی |
|---|---|
| Journal | مطالعات آموزشی و آموزشگاهی |
| Page number | 645-666 |
| Serial number | ۱۲ |
| Volume number | ۱ |
| Paper Type | Full Paper |
| Published At | ۲۰۲۳ |
| Journal Type | Typographic |
| Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
| Journal Index | isc |
Abstract
هدف پژوهش حاضر بررسی میزان رضایت معلمان و دانشآموزان از هر یک از مؤلفههای کالس مجازی است. این مطالعه از نوع توصیفی-مقطعی بود. جامعة آماری این پژوهش کلیة دانشآموزان و معلمان پایة ششم شهر بیرجند در سال تحصیلی 99-1398 بودند که از میان آنها 53 معلم و 130 دانشآموز بـه شـیوة نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. پرسشنامة محققساختة رضایت از کالس مجازی که دارای 10 مؤلفه است، بین آزمودنیها توزیع شد. روایی محتوایی پرسشنامه به تأیید متخصصان و اساتید رسید و پایایی پرسشنامه با /0 به دست آمد اسـتفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر 74. دادهها با استفاده از تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون تی تکنمونهای آزمون شدند. نتایج آزمونهای آماری نشان داد میانگین تمامی مؤلفههای رضایت از کالس مجازی در مقایسه با میانگین نظری در سطح کمتر01 از 0/معنادار و پایینتر از حد متوسط قرار دارند. با توجه به نتایج میتوان نتیجه گرفت انتقال از سیستم سنتی به آنالین آموزش در مدرسه چندان رضایتبخش نبوده است و معلمان و دانشآموزان از کالس مجازی به شیوة کنونی رضایت ندارند و در صورت تداوم وضعیت فعلی باید دربارة کارآمدبودن این سیستم تحقیقات بیشتری صورت گیرد.