Authors | محسن آیتی,محدثه سروری |
---|---|
Conference Title | چهارمین همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت (فضای مجازی، دانشگاه و جامعه) |
Holding Date of Conference | ۲۰۲۱-۰۳-۰۴ |
Event Place | تهران |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | IN SERIES |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
آموزش مجازی با ش یوع ویروس کرونا به مرسوم ترین نوع آموزش بدل شده است. در این بین والدین نقش های چندگانهای اعم از والد و معلم را تجربه م ی کنند. والدین در فضای مجازی به صورت همزمان نقش هایی را بر عهده دارند که قبل در دو بخش مشارکت در مدرسه و مشارکت در خانه بوده است. اما در حال حاضر مدرسه و خانه، در ی ک فضا است. این همزمانی ممکن است در هر ی ک از کارکردهای اجرایی والدی ن اعم از نقش والدگری و هم چنین مشارکت در امور تحصیل ی تأثیر داشته باشد. در پژوهش حاضر مدل مشارکت والدین اپستین و جانسون ) 2004 ( برا ی بررسی مشارکت والدین در فضای مجازی ملک عمل بوده است. پژوهش حاضر با روش جستار نظرورزانه نگاشته شده است. نتایج حاصل نشان داد که جنبه یادگیری در خانه از مدل بررسی شده در مشارکت والدی ن در آموزش مجازی قوت بیشتری گرفته است. هم چن ین سایر مؤلفه های مشارکت والدی ن تغییرات اساسی داشته اند. از این رو اولا نی از به آموزش والدی ن در این خصوص احساس می شود و ثانیا نیاز به پژوهش های بیشتری برای ارائه مدل در این خصوص خواهد بود.
tags: مشارکت والدین، آموزش مجازی، کرونا