| Authors | حسین شکوهی فرد,محسن آیتی,فرشید عابدی,خیرالنساء رمضان زاده |
| Conference Title | دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی |
| Holding Date of Conference | 2019-11-27 |
| Event Place | بیرجند |
| Page number | 0-0 |
| Presentation | SPEECH |
| Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
چکیده
مقدمه: علیرغم اهمیت تدریس استاد به عنوان عامل کیفیت آموزش، ابهامات و چالشهای متعددی
در مورد ملزومات آن وجود دارد. لذا این مطالعه با هدف تبیین هویت پداگوژیکی استاد بـه عنـوان
کل
ید تدریس موثر و عوامل موثر برآن تدوین شده است.
روش: این مطالعه در سال 1397به صورت مروری روایتـی انجـام شـد. مطالعـات از پایگـاههـای
بدون محدودیت زمانی استخراجPubMed ،ProQuest ،SinceDirect ،Scopus ،Google scholar
شدند. حدود 42مورد مقاله انگلیسی و فارسی در این زمینه یافت شد، متن هر مقالـه چنـدین بـار
مطالعه شد و هویت پداگوژیکی استاد از مطالعات استخراج و ُشرح داده شد.
نتایج: یافتههای این پژوهش نشان داد که هویت پـداگوژیک، متـشکل از: چهـار اعتبـار خرمنـدی،
اعتبار اخلاقی، اعتبار ارتباطی و اعتبار فرهنگـی اسـت و عـواملی شـامل ویژگیهـای خـانوادگی و
شخصیتی، برنامـههـای توسـعه حرفـهای، عوامـل اجتمـاعی و فرهنگـی و عامـل سیـستمی نظیـر
سیستمهای ارزشیابی و سیاستهای پراداختی، بر شکلگیری این هویت تأثیر دارد.
نتیجهگیری: برای تدریس موثر، شکلگیری منطقی هویت پداگوژیکی در استاد ضروری است، که با
توجه به نقش گسترده عوامل اجتماعی و بخصوص عوامل سیستمی که عوامل فردی را نیـز تحـت
تأث
یر قرار میدهد، ضرورت دارد سیاستگذاران آموزش، این موضوع را مد منظر قرار دهند
Paper URL