CV


Mohsen Ayati

Mohsen Ayati

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 1966

CV
Mohsen Ayati

Associate Professor Mohsen Ayati

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 1966 |

مدل‌های انتقال آموزش

Authorsمحمد اکبری,فاطمه مطهری مقدم,محسن آیتی
Conference Titleسومین همایش ملی مدرسه آینده
Holding Date of Conference2022-11-22
Event Placeاردبیل
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

آموزش سازمانی مؤثر برای نائل شدن به توسعه حرفه‌ای کارکنان امری ضروری است. آموزش مؤثر آموزشی است که یادگیرنده ازآنچه آموزش داده‌شده در محیط کار خود به‌طور مستمر استفاده کند یعنی منجر به انتقال آموزش شود. دوره‌های آموزشی برگزارشده در سازمان آموزش و پرورش اگر منجر به انتقال آموزش گردد، زمینه توسعه حرفه‌ای معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را فراهم خواهد کرد. ازاین‌رو مدارس آینده برای توسعه حرفه‌ای معلمان خود باید بیش‌ازپیش به انتقال آموزش اهمیت دهند. این پژوهش با هدف بررسی مدل‌های انتقال آموزش به شیوه مروری انجام شد و به بررسی مدل‌های نوئه، بالدین و فورد، رویلر و گلدشتاین، میلهیم، فکتیو و همکاران، پوتیت، هولتون، کلاسن، فیکساس و همکاران و مدل انتقال یکپارچه یادگیری پرداخت. در مدل‌های بررسی‌شده به عوامل فردی، محیطی و آموزشی که در انتقال آموزش مؤثر هستند، توجه شده است. نکته قابل‌توجه این است که در بسیاری از مدل‌های بررسی‌شده به انگیزه و یادگیری اشاره شده است که حاکی از اهمیت این دو عنصر در انتقال آموزش است و توجه بیشتر برنامه ریزان نسبت به افزایش انگیزه و یادگیری به‌عنوان دو عنصر پیش‌نیاز انتقال آموزش را می‌طلبد.

Paper URL