| Authors | محمد اکبری,محسن آیتی,ثریا رودی علی ابادی |
| Conference Title | پنجمین همایش ملی آموزش ابتدایی (PCK) |
| Holding Date of Conference | 2025-02-20 |
| Event Place | تهران |
| Page number | 0-0 |
| Presentation | POSTER |
| Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
هدف چهار م توسعه پایدار این است که کشورها از آموزش با کیف یت فراگیر و عادلانه اطمینان حاصل کنند و فرص تهای یادگیر ی
مادامالعمر را برای همه ارتقا دهند. این امر مستلزم سوادآموزی است. مبارزه با شکاف دیجیتال و لزوم استفاده از فناوریهای اطلاعات و
ارتباطات نیاز به سوادهای چندگان ه را دوچندان کرده است. باای نحال، پتانسیل دستیابی به سواد ت نها در صورتی قابلدستیابی است که از
دیدگا ه یادگیری مادامالعمر به آن نگریسته شود. بنابراین فعالی تهای یادگیری سواد باید ب هعنوان بخشی از چارچوب یادگیری مادامالعمر
ارائه شود. بدین ترتیب میتوان نام سواد مادامالعمر را جایگزین سوادآموزی کنیم. این شامل سه سطح وسیع است که ارتباط نزدیکی با
یکدیگر دارند: ) 1( سواد ب هعنوا ن یک فرآیند یادگیر ی مادا مالعمر ) 2( سواد ب هعنوان ی ک فراین د یادگیری در سراسر زندگی و ) 3( سواد
باید ب هعنوان بخشی از اصلاحات کلنگر و گسترده به سمت سیستمه ای یادگیری مادا مالعمر. بنابراین سواد مادا مالعمر باید در سیست مها ی
آموزشی از طریق ارائه مسیرهای یادگیری متعدد و انعطافپذیر در تمام سنین و تمام سطوح آموزشی رسمی و غیررسمی گنجانده شود
تا یادگیرندگا ن بتوانند در تمام سن ین ب هطور انعطافپذیری حرف ههای یادگیری )مادا مالعمر( خود را دنبال کنند.
Paper URL