CV


Mohsen Ayati

Mohsen Ayati

Associate Professor

Faculty: Educational Science and Psychology

Department: Educational Sciences

Degree: Ph.D

Birth Year: 1966

CV
Mohsen Ayati

Associate Professor Mohsen Ayati

Faculty: Educational Science and Psychology - Department: Educational Sciences Degree: Ph.D | Birth Year: 1966 |

طراحی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر یادگیری مادامالعمر

Authorsمحمد اکبری,ثریا رودی علی ابادی,محسن آیتی
Conference Titleپنجمین همایش ملی آموزش ابتدایی (PCK)
Holding Date of Conference2025-02-20
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationPOSTER
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

هدف از پژوهش حاضر، طراحی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر یادگیری مادامالعمر بود. بدین منظور منابع مرتبط با یادگیری مادامالعمر در جهت تعیین عناصر ششگانه برنامه درسی میلر واکاوی شد. روش پژوهش حاضر، مرور نظاممند و روش تحلیل یافتهها، تحلیل محتوا کیفی و مبتنی بر تحلیل - استنتاجی بود که بهمنظور دستیابی به دادههای موردنظر از روش مطالعه و بررسی متون و آثار صاحبنظران یادگیری مادامالعمر استفاده شد. در مرحله بعد دادههای گردآوریشده مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت و با توضیح به مفاهیم و بررسی شرطهای لازم به تحلیل و استنباط سؤالات پژوهش پرداخته شد و در انتها مشخص گردید که، برنامه درسی یادگیری مادامالعمر در قسمت اهداف، توجه به اهداف شخصی و حرفهای و فراهم آوردن فرصتهای یادگیری؛ در قسمت روش یاددهی-یادگیری، بریادگیرندهمحوری، مبتنی بر نظریه سازندهگرایی، کار گروهی و حل مسئله؛ در بخش محیط بر روشهای یادگیری مبتنی بر فناوری و استفاده از استراتژیهای مختلف آموزش تأکید دارد؛ ویژگی دانشآموز را آفریننده دانش، خودراهبری، داشتن نگرش مثبت به یادگیری و استفاده از مهارتهای فراشناخت میداند؛ همچنین معلم یادگیرنده مادامالعمر هدایتکننده دانش، مجهز به دانش جدید و همگام با تغییرات است و درزمینه ارزشیابی به رویکردهای تلفیقی بودن، جامعیت، تناسب، یادگیری محور بودن، اختصاص نداشتن به زمان خاص و هماهنگی با راهبردهای یاددهی و یادگیری تأکید دارد.

Paper URL