نویسندگان | حسین الیاسی |
---|---|
نشریه | هوش محاسباتی در مهندسی برق |
شماره صفحات | ۱۱۱-۱۲۰ |
شماره سریال | ۱۱ |
شماره مجلد | ۲ |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۲۰۲۰ |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
در این مقاله یک استراتژی جدید کنترلی مبتنی بر نقشههای شناختی فازی بهمنظور طراحی یک کنترلکنندة نظارتی برای یک سیستم پیچیده ارائه شده است. این کنترلکنندة نظارتی بهگونهای طراحی شده است تا سیگنالهای مرجع الزم را برای کنترلکنندههای محلی استفادهشده در بخشهای مختلف سیستم پیچیده فراهم کند. طراحی کنترلکنندة نظارتی پیشنهادی شامل دو بخش است: -1 ابتدا براساس روابط علت و معلولی بین اجزای مختلف سیستم پیچیده، یک نقشة شناختی فازی اولیه پایهریزی میشود. -2 سپس با توجه به نیازهای کنترلی مفاهیم جدیدی به این نقشة شناختی اضافه میشود و ارتباط بین این مفاهیم جدید و مفاهیم نقشة شناختی فازی اولیه براساس یک شاخص عملکردی بهینه میشود. استراتژی کنترلی پیشنهادی برای مدیریت انرژی در یک خودروی هیبرید پالگین برقی از نوع سریموازی استفاده شده است. نتایج حاصل از شبیهسازی نشان میدهند استراتژی کنترلی پیشنهادی، در مقایسه با کنترلکنندة فازی مرسوم، عملکرد بهتری در برآوردهشدن اهداف کنترلی برای یک سیستم پچیده دارد.
tags: سیستمهای پیچیده، نقشههای شناختی فازی، کنترل نظارتی، خودروی هیبرید پالگین