کاربردشیوۀ تعاملی از از دیدگاه گریسون و اندرسون در دروس عملی

Authorsفرزانه فخر
Conference Titleتبادل تجربیات دانشگاه ها و مراکز آموزشی در اجرای آموزش الکترونیکی در بحران کووید 19
Holding Date of Conference۲۰۲۰-۰۸-۱۱
Event Placeتهران
Page number۰-۰
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

آموزش از راه دور یکی از پیامدهای انقلاب صنعتی ست که به دنبال پیشرفت در فناوری و وسایل ارتباط جمعی و وجود فاصله بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده بوجود آمده است. اما این روز ها با توجه به وقوع پدیدۀ شیوء ویروس کوید 19 شرایط ویژگی ها مبانی نظری و نحوۀ استفاده از آن به سرعت در حال تغییر است .هدف این پژوهش بررسی میزان کارایی آموزش مجازی و از راه دور در دروس عملیِ ترسیمی است که در درس انسان طبیعت طراحی که بر مبنای طراحی و ترسیم استوار است تجربه شده و برمبنای شیوۀ تعاملی گریسون و اندرسون مورد تحلیل و بررسی قرار رفته است. سازمان مورد مطالعه دروس عملی ترسیمی تدریس شده در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند و به طور مشخص روش تدریس مجازی درس انسان طبیعت طراحی ست. روش انجام این پژوهش توصیفی-تحلیلی ست که پس از بررسی تجربۀ روند هدایت شده در کلاس بر مبنای اطلاعات جمع آوری شده از طریق کتابخانه ای با متد مذکور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. مهم ترین یافته های تحقیق این که دروس عملی ترسیمی ای که به امکانات کارگاهی نیاز ندارند قابلیت تدریس در شرایط خاص به صورت آموزش مجازی در سطح فعال را دارا می باشند و می توانند نتیجۀ خلاقانه ای کسب کنند. ابزار متفاوت موجود چون شبکه های اجتماعی و تدریس به صورت برخط امکان ارتباط در سطوح و شرایط مختلف را در اختیار آموزش دهند قرار می دهد. این نوع آموزش به صورت خلاقانه و هدایت شده از طریق تعامل های دوطرفه می تواند تأثیر معناداری بر خلاقیت، پیشرفت تحصیلی و بالا بردن اعتماد به نفس در دانشجویان داشته باشد.

Paper URL

tags: گریسون، اندرسون، شیوۀ تعاملی، دروس عملی ترسیمی