| Authors | فرزانه فخر |
| Conference Title | ششمین همایش ملی باستان شناسی ایران |
| Holding Date of Conference | 2024-11-06 |
| Event Place | بیرجند |
| Page number | 0-0 |
| Presentation | SPEECH |
| Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
فوتوریسم یکی از مهمترین جنبشهای هنری اوایل قرن بیستم در ایتالیا است با توجه به تحولات صنعتی و تکنولوژیکی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، نمایش پویایی و حرکت ناگهانی، موضوع تجربیات جدیدی شد و حساسیت های ناشی از اختراعات و بحران های اجتماعی بهانه ای برای حرکت های جسورانه در حوزۀ هنر گردید. علی رغم فاصلۀ زمانی بسیار میان بروز سبک فتوریسم و زمان خلق نق برجسته های طاق بستان و تفاوت انگیزه های روانشناختی و اجتماعی در پیدایش این دو نوع تصویر از منظر رویکردها و ترفندهای بصری سازی فرمالیستی ما شاهد شباهت های ناشی از شیوه ها و ترفند های بصری برای بازنمایی و نمایش حرکت در این دو نوع تصاویر می باشیم. در این مقاله که بر اساس تحقیق کاربردی و به روش کتابخانه ای نگارش شده است، شباهت ها و تفاوت ها در نحوۀ بازنمایی پویایی و تحرک در سبک نقاشی فتوریسم و نقش برجستۀ صحنۀ شکار در طاق بستان مورد مطالعه قرار گرفته است.
Paper URL