نویسندگان | جلیل اله فاروقی هندوالان |
---|---|
همایش | اولین کنفرانس بین المللی گردشگری بیابان لوت |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۹-۰۵-۰۱ |
محل برگزاری همایش | بیرجند |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
بارت گفتمان توریسم یادآور، همزاد و همراه دو واژه و عبارت دیگر است که توجه به این دو واژه ابزارهای لازم برای تقویت گفتمان توریسم را فراهم می آورد: متقاعد سازی و تبلیغات؛ متقاعدساختن مخاطبان، خود، از طریق تبلیغات انجام می شود. بنابراین واضح است که حتی در صورت وجود ظرفیت های توریستی فراوان اگر این ظرفیت ها معرفی نگردد و فراتر از آن متقاعدسازی صورت نگیرد تبدیل به جاذبه توریستی که بتواند توریست جلب کند نخواهد شد. مقاله حاضر با بررسی آنچه که در منابع تحقیقاتی در ارتباط با گفتمان توریسم آمده است سعی دارد نشان دهد که با وجود همه اهمیتی که این مقوله دارد به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است و ضروری است پژوهش هایی با نگاه تحلیل گفتمان در زبانشناسی در این زمینه انجام گیرد تا بتوان میزان موفقیت این صنعت را بهبود بخشید.
کلیدواژهها: توریسم، گفتمان، زبان شناسی