رزومه


هادی براتی

هادی براتی

استادیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکتری

سال تولد: ۱۳۶۱

رزومه
هادی براتی

استادیار هادی براتی

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکتری | سال تولد: ۱۳۶۱ |

نقش و جایگاه تفکر سیستمی در کیفیت نظام آموزشی

نویسندگانهادی براتی,شکیلا عبداللهی,نسرین پورداود
همایشسومین کنفرانس ملی مدیریت و مهندسی کیفیت و قابلیت اتکاء
تاریخ برگزاری همایش2024-12-12
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

این مقاله به بررسی نقش و جایگاه تفکر سیستمی در بهبود کیفیت نظام آموزشی می‌پردازد. تفکر سیستمی به‌عنوان یک رویکرد جامع و یکپارچه، تأکید بر درک پویایی‌ها و تعاملات میان اجزای مختلف سیستم آموزشی دارد. پژوهش حاضر با روش مروری-توصیفی، با استناد به منابع کتابخانه ای، مقاﻻت و مجلات آموزشی در پایگاه های اطلاعات معتبر، ضمن تعریف و توضیح مفهوم تفکر سیستمی، به اهمیت آن در نظام آموزشی و تأثیرات مثبت آن بر حوزه‌های مختلف آموزشی می‌پردازد. این تأثیرات شامل بهبود مهارت‌های فردی، بهبود فرایندهای یاددهی و یادگیری، افزایش انگیزه و رضایت دانش آموزان، ارتقای عملکرد معلمان و مدیران، آماده‌سازی دانش آموزان برای زندگی آینده و بهبود کیفیت تصمیمات است. همچنین، روش‌های آموزشی برای تقویت یادگیری در محیط‌های پیچیده با استفاده از تفکر سیستمی و چارچوب‌های اصلاحی برای بهبود نظام آموزشی موردبررسی قرار می‌گیرند. درنهایت، مقاله به اهمیت به‌کارگیری تفکر سیستمی در نظام آموزشی به‌منظور دستیابی به کیفیت بالاتر و عدالت آموزشی تأکید می‌کند.

لینک ثابت مقاله