| نویسندگان | هادی براتی,فاطمه زهرا حسن زاده,مه لقا رضائی |
| همایش | یازدهمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران |
| تاریخ برگزاری همایش | 2024-06-09 |
| محل برگزاری همایش | قزوین |
| شماره صفحات | 0-0 |
| نوع ارائه | سخنرانی |
| سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
اصطلاح تربیت، ترکیبی است از مجموعه فعالیتها که منجر به ایجاد تحول مثبت و ارزشمند در وجود متربی شده است. اینترنت بهعنوان رسانهای قوی و تکنولوژی چندرسانهای، اکثر نیازهای بنیادین بشر را تأمین کرده است و همین مسئله موجب کشش آنها برای تأمین نیازهایشان به دنیای مجازی شده تاحدیکه این وابستگی تبدیل به اعتیاد آنها به این محیط شده است. این مقاله تلاش کرده تا در جهت بیان مفهوم تربیت که در زمینههای مختلف خود را نشان میداد و یکی از این زمینهها اعتیاد اینترنتی بود، مطالبی را جمعآوری کند. در اینجا نتایج ارائه شده در نوشتارهای علمی دربارهٔموضوعی خاص جمعبندی و ارزیابی شده است. در مورداستفاده از اینترنت این نظارتها یا امکان ندارد و یا بهقدر کافی کاربرد ندارد در نتیجه مشکل اعتیاد به اینترنت و مشکلاتی نظیر آن ابعاد پر اهمیتی پیدا کرده است. در نهایت پیشنهاد شد که تدابیری از سوی خانوادهها و مراکز تربیتی اتخاذ شود تا اعتیاد اینترنتی به حداقل برسد. هدف پژوهشگر از انجام این پژوهش تبیین کارکردهای تربیت در میزان اعتیاد به اینترنت بود که با بررسی منابع مختلف صورت گرفت. روش پژوهش حاضر، مروری - کتابخانهای بود. نتیجهٔکلی که از این پژوهش به دست آمد این بود که عوامل مختلفی در میزان اعتیاد افراد و مخصوصاً جوانان به اینترنت نقش دارند که کارکردهای مختلف تربیت یکی از عوامل اصلی آنهاست.
لینک ثابت مقاله