رزومه


هادی براتی

هادی براتی

استادیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکتری

سال تولد: ۱۳۶۱

رزومه
هادی براتی

استادیار هادی براتی

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکتری | سال تولد: ۱۳۶۱ |

طراحی و اعتباریابی پرسشنامه روایتگری سازمانی در نظام آموزشی

نویسندگانهادی براتی,محمد حسن نوری,حسین شکوهی فرد
نشریهمطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
شماره صفحات83-102
شماره سریال۱۴
شماره مجلد۴۸
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۵
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

هدف: در دنیای فناوری پیشرفته، سازمان‌ها به دنبال راه‌های مختلفی برای یادگیری و حفظ اطلاعات بهتر هستند. در این راستا، روایتگری به‌عنوان یک استراتژی یادگیری مؤثر محسوب می‌شود که نتایج امیدوارکننده‌ای را به سازمان ارائه می‌دهد. پژوهش حاضر، باهدف طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامه روایتگری سازمانی در نظام آموزشی انجام شد روش پژوهش: روش پژوهش، توصیفی و از نوع ساخت ابزار است که در ذیل پژوهش‌های پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه کارکنان دانشگاه تخار در سال تحصیلی 1402-1401 نفر بود که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده 220 نفر به‌عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. روایی ابزار اندازه‌گیری با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی و نرم‌افزار IBM SPSS محاسبه شد. یافته‌ها: نتایج تحلیل عاملی نشان داد که هر 15 گویه دارای بار عاملی بالای 50/0 بودند. همچنین، نتایج نشان داد که پنج بعد پرسشنامه درمجموع 86/56 درصد از واریانس گویه‌ها را تبیین کرده است. معیار پایایی ترکیبی کل پرسشنامه 83/0 گزارش شد و بیانگر این است که پرسشنامه طراحی‌شده از پایایی مناسبی برخوردار است. نتیجه‌گیری: با توجه به شاخص برازش مدل و مقایسه آن با میزان مجاز آن، نتایج نشان داد که مدل نهایی پرسشنامه از برازش لازم و کافی برخوردار بوده و برازش پرسشنامه روایتگری سازمانی در قالب پنج مؤلفه مدیریت تغییر، فرهنگ‌مشارکتی، رهبری ، یادگیری سازمانی و آموزش و توسعه مورد تأیید واقع شد.

لینک ثابت مقاله