رزومه


هادی صمدیه

هادی صمدیه

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: روانشناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۶۸

رزومه
هادی صمدیه

استادیار هادی صمدیه

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: روانشناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۶۸ |

هادی صمدیه، استادیار گروه روان شناسی در دانشگاه بیرجند است. او  دانش آموخته کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دکتری روان شناسی تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد ( با معدل 19/08) است. فعالیت های پژوهشی ایشان، متمرکز بر حوزه های قلدری، تنظیم هیجان، احساس تعلق و درگیری تحصیلی است.
کسب رتبه 6 کشوری در کنکور کارشناسی ارشد و کسب عنوان برترین رساله دکتری روان شناسی در سال های 1398 و 1399 و اخذ جایزه دکتر علی اکبر سیاسی، از جمله مهم ترین افتخارات وی محسوب می شود. جانشین سردبیر در نشریه نوآوری های اخیر در روان شناسی و داوری در بسیاری از مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی در زمره سایر فعالیت های علمی ایشان قرار می گیرد.
در حوزه اجرایی نیز کسب نشان حامی (نشان اعطایی به مدیران برگزیده مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور) از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سال 1401 از جمله دستاوردهای ایشان محسوب می شود.

نمایش بیشتر

مقایسه سبک زندگی و سلامت روانی در دبیران تربیت بدنی و سایر دبیران شهرستان بیرجند

نویسندگانمسعود صیامی - عاطفه سالاری - هادی صمدیه
نشریهمجله اصول بهداشت روانی
شماره صفحات495-491
شماره سریال۱۹
شماره مجلد۶
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۳۹۶
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران

چکیده مقاله

Introduction: This study aimed to compare the lifestyle and mental health of male and female physical training and non-physical training teachers in Birjand city.
Materials and Methods: This is a causal-comparative study. The statistical population consisted of all physical training and the other teachers of Birjand city in the academic year of 2014-2015. So, 198 cases (99 physical training teachers and 99 non-physical training teachers) were selected by randomized cluster sampling. They responded to Goldberg (1972) General Health Questionnaire and Noorbakhsh et al. (2005) Lifestyle Scale. The data were analyzed using Pearson correlation coefficient statistical test and independent T-test.
Results: There is a significant and inverse relationship between lifestyle and its dimensions (physical activity, beliefs and attitudes, health and family relationships) and the score of mental health (P<0.05), and there is no significant relationship between lifestyle dimensions (leisure activities, nutrition, physics and appearance) and mental health. Also, there was a significant difference between physical training and non-physical training teachers in terms of lifestyle and mental health (P<0.05), and the average score of lifestyle and mental health of physical training teachers was higher than non-physical training teachers. In addition, there was a significant difference between male and female teachers in terms of mental health, and men had higher mental health.
Conclusion: According to the results of the research, the physical training teachers have higher mental health and better life style compared to the other teachers so it seems that exercise should be considered as part of the general education program.

لینک ثابت مقاله