رزومه


هادی صمدیه

هادی صمدیه

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: روانشناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۶۸

رزومه
هادی صمدیه

استادیار هادی صمدیه

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: روانشناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۶۸ |

هادی صمدیه، استادیار گروه روان شناسی در دانشگاه بیرجند است. او  دانش آموخته کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دکتری روان شناسی تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد ( با معدل 19/08) است. فعالیت های پژوهشی ایشان، متمرکز بر حوزه های قلدری، تنظیم هیجان، احساس تعلق و درگیری تحصیلی است.
کسب رتبه 6 کشوری در کنکور کارشناسی ارشد و کسب عنوان برترین رساله دکتری روان شناسی در سال های 1398 و 1399 و اخذ جایزه دکتر علی اکبر سیاسی، از جمله مهم ترین افتخارات وی محسوب می شود. جانشین سردبیر در نشریه نوآوری های اخیر در روان شناسی و داوری در بسیاری از مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی در زمره سایر فعالیت های علمی ایشان قرار می گیرد.
در حوزه اجرایی نیز کسب نشان حامی (نشان اعطایی به مدیران برگزیده مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور) از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سال 1401 از جمله دستاوردهای ایشان محسوب می شود.

نمایش بیشتر

تحلیل کانونی رابطه سبک‌های هویت با خودناتوان‌سازی در دانش آموزان دبیرستانی

نویسندگانهادی صمدیهء,فرهاد تنهای رشوانلو,محدثه رجبی جغرتین
نشریهجامعه شناسی آموزش و پرورش
شماره صفحات236-245
شماره سریال۱۰
شماره مجلد۱
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۴
رتبه نشریهعلمی - ترویجی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک‌های هویت و خودناتوان‌سازی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی انجام شد. روش‌‎شناسی: طرح پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود و از تحلیل همبستگی کانونی برای بررسی روابط میان دو مجموعه از متغیر پیش بین (سبک‌های هویت) و ملاک (ابعاد خودناتوان سازی) استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر بجنورد تشکیل می‌دادند. تعداد 210 نفر از این دانش آموزان با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب شدند. گردآوری داده‌ها با پرسشنامه سبک‌های هویت (برزونسکی، 1992) و مقیاس خودناتوان سازی (جونز و رودوالت، 1982) انجام شد. تحلیل داده‌ها با ضریب همبستگی پیرسون و همبستگی کانونی و با استفاده از نرم افزار SPSS.27 انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که میان سبک‌های هویت و ابعاد خودناتوان‌سازی رابطه معناداری وجود دارد. واریانس مشترک سبک‌های هویت و خودناتوان سازی 28 درصد بود. بیشترین اهمیت در تابع سبک‌های هویت به هویت اطلاعاتی (81/0) و در تابع خودناتوان سازی به خودناتوان سازی ادعایی اختصاص داشت (99/0-). بحث و نتیجه‌گیری: در مجموع به نظر می‌رسد، پردازش اطلاعات مربوط به هویت می‌تواند بر میزان استفاده از راهبردهای خودناتوان سازی تأثیر داشته باشد و نوجوانانی که هویت اطلاعاتی و هنجاری داشته و از تعهد هویت بالایی برخوردارند از رفتارهای خودناتوان ساز کمتر استفاده می کنند.

لینک ثابت مقاله