| Authors | محمدعلی صاحبکاران,مهدی بردستانی,فرشته کتبی |
| Journal | اخلاق در علوم و فناوری |
| Page number | 66-72 |
| Serial number | ۲۰ |
| Volume number | ۱ |
| Paper Type | Full Paper |
| Published At | ۲۰۲۵ |
| Journal Grade | Scientific - research |
| Journal Type | Electronic |
| Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
| Journal Index | isc |
Abstract
چکیده
زمینه: حمایتهای ورزش بحتبرانگیز - یعن آنهای که در آن اسپانسار در فعا یتهاای مشا و اخالقا مشاارکت دارد - یاک حاوزه
تحقیقات جدید است. در حال حاضر، در محدودی در مورد این ه چگونه حمایتهای ورزش بحتبرانگیز بار تیمهاای حمایتشاده و تاث یر
در شده آنها تث یر م گذارد. از این رو مقا ه حاضر با هدف ارائه مد جهت ارزیاب ارتبا تناسب اخالق اسپانسر ورزش باا ارزش ویاژه
برند و نگرش نسبت به تبمیغا بود.
روش: این پژوهش از نوع توصیا - همبستگ و به شیوه پیمایش اجرا گردید. جامعه آماری شامل مدیران، مربیاان و بازی ناان یا برتار
فوتبال بود که از میان آنها 176 نار به شیوه در دسترس به عنوان نمونه انتخا شدند. ابزار انادازه گیاری پرسشانامه محقا سااختت تناساب
اخالق اسپانسر ورزش و پرسشنامه های استاندارد ارزش ویژه برند و نگرش مصرف کننده نسبت به تبمیغا بود. در نهایت داده هاا باا روش
مدل سازی معادال ساختاری مورد تحمیل قرار گرفتند.
یافتهها: یافتههای حاصل از تحمیل دادهها به کمک روش مدل سازی معادال ساختاری، نشان داد که تناسب اخالق اسپانسار ورزشا بار
ارزش ویژه برند و نگرش نسبت به تبمیغا ا ر مثبت و معناداری دارد.
نتیجهگیری: مصرف کنندگان مناسب بودن ابت ارا بازاریاب را با ش ل دادن به باورهای در مورد اهداف مورد نظر شرکت هاا و مقبو یات
اخالق ابت ارا آنها ارزیاب م کنند . بنابراین، در زمینه حمایت های ورزش ، مم ن است باورهای افراد در مورد این اه چارا یاک شارکت
خاص از یک نهاد ورزش )مانند یک تیم( حمایت ما م کند و آیا طرح حمایت از نظر اخالق مناسب است یا نه بر نگرش آنها نسابت باه
تیم ورزش مذکور و ارزش آن تیم ا ر گذار باشد
Paper URL