نویسندگان | مصطفی واحدی پوردهرائی,هما رشیدی زاده کرمانی,حمیدرضا نجفی |
---|---|
همایش | کنفرانس ملی دانش و فناوری نوین در علوم مهندسی در عصر تکنولوژی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۱۷-۱۱-۰۸ |
محل برگزاری همایش | تهران |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
با افزایش نگرانیها در مورد محیط زیست و بالا رفتن هزینهی سوختهای فسیلی و کاهش مقدار این – منابع، استفاده از خودروهای برقی هر روز رو به افزون است. این خودروها جهت شارژ و یا دشارژ به شبکه توزیع متصل شده و با تبادل توان با شبکه بر روی آن اثر میگذارند. بنابراین عملکرد آنها در شبکه از دیدگاههای مختلف قابل بررسی است. در این مقاله، خودروهای برقی در شبکه توزیع بطور دقیق مدلسازی شدهاند. در این مدل، برای بررسی تبادل توان خودروها با شبکه، مسایل مختلفی از جمله هزینهی برق و نحوهی کنترل دشارژ آنها، که از طرف شبکه اعمال میشود، در نظر گرفته شده است. همچنین برای تصمیمگیری جهت شارژ و دشارژ خودروها از میزان انرژی باقیمانده در باتری آنها استفاده شده است. با توجه به ماهیت تصادفی مسئله، روش مونتکارلو که یک الگوریتم محاسباتی مبتنی بر تکرار تصادفی نمونهبرداری جهت محاسبهی نتایج است، بکار گرفته شده است. در ادامه با تعریف سناریوهای مختلف، عملکرد خودروها در طول شبانهروز و عوامل متعددی همچون تعداد خودروها، محل پارکینگ و نحوۀ اتصال به شبکه بحث و بررسی شده است.
کلیدواژهها: خودروی الکتریکی، انرژیهای تجدیدپذیر، شارژ و دشارژ، مدیریت انرژی.