رزومه


سعید عامری

سعید عامری

استادیار

دانشکده: ادبیات و علوم انسانی

گروه: زبان

مقطع تحصیلی: دکتری

رزومه
سعید عامری

استادیار سعید عامری

دانشکده: ادبیات و علوم انسانی - گروه: زبان مقطع تحصیلی: دکتری |

سعید عامری استادیار مطالعات ترجمه در دانشگاه بیرجند است. وی کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را در رشته مطالعات ترجمه در دانشگاه فردوسی مشهد با کسب رتبه اول و معدل بالای 19 به پایان رسانده است.

فعالیت‌های پژوهشی ایشان در حوزه ترجمه دیداری‌شنیداری، آموزش مترجم و روانشناسی ترجمه خلاصه می‌شود. از افتخارات ایشان می‌توان به کسب جوایز متعدد تحصیلی از سوی بنیاد ملی نخبگان در طول دوره دکتری به مدت چهار سال، جایزه پسادکتری (شهید چمران) و همچنین کسب جایزه جذب هیات علمی (شهید شهریاری)  از سوی بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد.

وی هم اکنون در هیات تحریریه مجله Perspectives (با اعتبار JCR) قرار دارد و برای بسیاری از مجلات داخلی و بین‌المللی داوری مقالات انجام می‌دهد.

ایشان با دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه جهرم، دانشگاه کاشان و دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام در تدریس دروس کارشناسی و کارشناسی‌ارشد همکاری داشته‌اند.

جهت همکاری پژوهشی و آموزشی از طریق ایمیل آکادمیک یا شماره تلفن با ایشان در تماس باشید.

تلفن: 056/31026222

ایمیل: s.ameri@birjand.ac.ir

نمایش بیشتر

Language learning through captioned videos: Incidental vocabulary acquisition

نویسندگانSaeed Ameri
نشریهDigital Translation: International Journal of Translation and Localization
شماره صفحات1-8
شماره سریال11
شماره مجلد2
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار2024
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهScopus

چکیده مقاله

At the present golden age of streaming (e.g., NETFLIX) and in the era of video distribution platforms (e.g., YouTube), people are being exposed to audiovisua lcontent more than ever before, which they may binge-watch on various devices,from smart TVs to smartphones. The boom of audiovisual content across the globe has triggered the proliferation of research on the role of audiovisual input in second language learning (Montero Perez 2022; Wei and Fan 2022). To contribute to this growing body of literature, Mark Feng Teng, in his scholarly monograph Language Learning Through Captioned Videos, sheds light on the potential benefits of using captioned videos as input for incidental vocabulary acquisition.

لینک ثابت مقاله