| نویسندگان | اکبر شایان سرشت,راشین خواجوی راد,محمد بهنام فر,ابراهیم محمدی |
| نشریه | نقد و نظریه ادبی |
| شماره صفحات | 119-142 |
| شماره سریال | ۶ |
| شماره مجلد | ۱۲ |
| نوع مقاله | Full Paper |
| تاریخ انتشار | ۲۰۲۲ |
| رتبه نشریه | ISI |
| نوع نشریه | چاپی |
| کشور محل چاپ | ایران |
| نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
فرد انسان پدیدهای کلی است و جهان فراگیری از واقعیات اقتصادی، اجتماایی و جاآ ن او ا احاطا
کردهاست. او از این جهان تأثیری هم جانب میپذیرد و ب سهم خود بر ن اثر مایگاذا د. ایان تاأثیر
متقابل همان ابط دیالکتیکی است. یکی از جنب های نگار دیاالکتیکی د یرصا هنار و اندیها ،
نقش مسلط پایگاه اقتصادی و اجتمایی د تکوین ثا یظیم هنری و ادبی است. وابستگی ثاا باآ
هنری و ادبی ب زیربناهای اقتصادی و اجتمایی، واقعیتی انکا ناپذیر است، هرچند این وابستگی بسایا
پیچیده، غیرمستقیم و بامیانجی است و از اساتقل نسابی اثار ادبای نمایکاهاد. بار مبناای نگار
دیالکتیکی، هر مرحل از تا یخ اجتمایی با یک صو ت بآ ادبی همراه است، مان نیآ صاو ت ادبای
د یصر سرمای دا ی است و با قهرمان مساأل دا یاا پروبلماتیاک توصایی میشاود. ایان مقالا قصاد
پذیر یا د دیدگاه دیاالکتیکی د ادبیاات ا نادا د و هادفش بر سای نقاش ابطا دیاالکتیکی د
پیدایش تیپهای تازه د یرص ادبیات است، حضو قهرمان پروبلماتیک د یک ا تباط طولی ب خلا
تیپ داغخو ده و تیپ دا ای احساس کهتری میانجامد، یا ب یبا تی مایتاوان گتات خاساتگاه تیاپ
داغخو ده و تیپ اسیر احساس کهتری د مان معاصر، قهرمان پروبلماتیک است
لینک ثابت مقاله