نویسندگان | حسین شکوهی فرد,محمد علی پور,محمد اکبری,اکرم ده باشی |
---|---|
همایش | همایش ملی آموزش با رویکرد اموزش در هزاره سوم |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۰-۰۹-۲۴ |
محل برگزاری همایش | تهران |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
این پژوهش به مطالعه چالشها و مشکلات تدریس به روش کلاس معکوس مبتنی بر روایتهای یک آموزگار پایه پنجم ابتدایی پرداخته است. روش مقاله حاضر، پژوهش روایی است که به انگاره تحقیقات کیفی و تفسیرگرایانه تعلق دارد. منبع دادههای پژوهش، روایتهای سه ماه آموزشی در کلاس درس ابتدایی است. برای تجزیهوتحلیل دادههای جمعآوریشده از روش تحلیل مضمون و از نرمافزار مکس کیودا 11بهعنوان یک شیوه کمکی در واردکردن دادهها استفاده شد. یافتههای حاصل از روایتها در خصوص چالشها و مشکلات تدریس به روش کلاس معکوس در قالب 5مضمون اصلی " ایجاد مشکلات روانی برای دانشآموزان"، " ایجاد خلاهای یادگیری"، " مقاومت والدین در برابر فناوری"، " نبود تجهیزات و امکانات برای دانشآموزان"و " نبود شرایط محیطی مناسب و تجهیزات برای ضبط فیلم" مقولهبندی شد
کلید واژه ها: کلاس معکوس، ابتدایی، تدریس، یادگیری ترکیبی.