نویسندگان | حسین شکوهی فرد,محمد علی پور,محسن آیتی,علیپور مهدی |
---|---|
همایش | همایش ملی چالش های یاد گیری الکترونیکی در آموزش عالی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۰-۰۷-۲۰ |
محل برگزاری همایش | همدان |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخشهای مختلف از جمله آموزش را تحت تأثیر قرار داده است. انواع آموزشهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به عنوان رویکردهای نوین در فرآیند یاددهی-یادگیری پا به عرصه وجود گذاشته اند (رستمی نژاد، زارعی زوارکی و مزینی، .)1914امروزه شرایط یادگیری با توجه پیشرفت سریع فناوری، تغییر کرده است (استین- اوتهیم و فولدنس .)2517 ،4یادگیری الکترونیکی، دو حوزه اصلی یعنی یادگیری و فناوری را بهم پیوسته است. یادگیری یک فرآیند شناختی برای دستیابی به دانش است و فناوری یک فرآیند یادگیری است، به این معنی که فناوری مانند هر ابزار دیگری در برنامه های آموزش استفاده میشود (آپاریچیو ،1باکائو 1و الیویرا 2511 ،7و عابد .)2511 ،1در راستای تداوم فرایند آموزش دانشگاه در دوران همهگیری کرونا، یادگیری الکترونیکی در دستور کار دانشگاهها نیز قرار گرفت و اکثر دروس به صورت مجازی برگزارگردید. لذا مطالعه تجارب دانشجویان آموزش عالی به جهت واکاوی چالشها و مشکلات این شیوه از آموزش و تلاش برای بهبود این شیوه، مفید و مؤثر خواهد بود. از این رو، این پژوهش به واکاوی چالشها و مشکلات یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی در دوران همهگیری کرونا پرداخته است
کلیدواژهها: یادگیری الکترونیکی، آموزش عالی، کرونا