| نویسندگان | عاطفه یعقوبی,فاطمه نادری,حسین شکوهی فرد |
| همایش | پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر |
| تاریخ برگزاری همایش | 2019-04-17 |
| محل برگزاری همایش | بندرعباس |
| شماره صفحات | 0-0 |
| نوع ارائه | سخنرانی |
| سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی معلم با شادکامی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان انجام شد.
پژوهش حاضر به روش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش نیز کلیه دانشآموزان و معلمان پایه دهم شهر
بیرجند بود که در سال تحصیلی - 96 97مشغول به تحصیل بودند که تعداد آنان 1200نفر دانشآموز و 60معلم بود. حجم
نمونه در پژوهش حاضر با توجه به حجم نمونه و استفاده از جدول مورگان شامل 200دانشآموز و 50معلم به روش
نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه شادکامی آکسفورد، پرسشنامه ویژگیهای شخصی اسپنس و
معدل تحصیلی همان ترم تحصیلی دانشآموزان بود. نتایج پژوهش نیز با روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل
رگرسیون انجام شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین ویژگیهای شخصیتی معلمان با شادکامی و عملکرد تحصیلی
دانشآموزان رابطه معنیدار وجود دارد و متغیر ویژگیهای شخصیتی معلمان پیشبینی کننده قوی برای شادکامی و عملکرد
تحصیلی دانشآموزان است.
لینک ثابت مقاله