نیازسنجی آموزش هوش مصنوعی در برنامه‌ درسی دوره ابتدایی با رویکرد فراتحلیل

نویسندگانحسین شکوهی فرد,ام کلثوم جعفری
همایشسومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال؛ شایستگی های اشتغال پذیری
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۴-۱۱-۲۰
محل برگزاری همایشساری
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

پژوهش حاضر با هدف بررسی نیازسنجی آموزش هوش مصنوعی در برنامه درسی با محوریت اهمیت و ضرورت آموزش هوشی مصنوعی و آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی انجام شد. این مقاله با رویکرد فراتحلیل به بررسی مقالات منتشرشده در مجلات علمی- پژوهشی و علمی فارسی و لاتین منتشر شده از سال 1395 تا 1402 و 2019 تا 2023 پرداخته است. فراتحلیل ابزاری برای تجمیع نتایج پژوهش‌های پراکنده است. بررسی پژوهش ها نشان داد که هوش مصنوعی در تدوین هوشمند اهداف درسی، تشخیص سطح پیشرفت دانش‌آموزان، بهبود مستمر اهداف و روش‌های آموزش، سازماندهی محتوای درس، طراحی ارزشیابی سفارشی سازی کاربرد به‌سزایی دارد.

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: هوش مصنوعی، نیازسنجی، برنامه درسی