| نویسندگان | حسین شکوهی فرد,عنایت کریم زاده,هادی پورشافعی,محمد اکبری |
| نشریه | مطالعات بین رشته ای در آموزش |
| شماره صفحات | 73-112 |
| شماره سریال | ۳ |
| شماره مجلد | ۱ |
| نوع مقاله | Full Paper |
| تاریخ انتشار | ۲۰۲۴ |
| نوع نشریه | چاپی |
| کشور محل چاپ | ایران |
چکیده مقاله
روند کنونی در یادگیری برنامۀ درسی علوم بیشتر به سهت یهادگیری میها رشهت ای )تلفیقهی (
گرایش دارد؛ بنابراین، هدف این مقال معرفی هرچ بیشتر این رویکرد نوین آموزشی و ارائۀ تصویری
روشن، جه عتلیاتی کرد این چهارچوب در سیستم آموزشی اس . این پژوهش از نوع توصهیفی
اس و روش این پژوهش مرور نظام مند مهی باشهد جامعهۀ پهژوهش متشهک از 270 مقاله دربهار
پیامدهای اجرای برنامۀ درسی تلفیقی علوم تجربی بود، ک بین سال های 2010 تها 2019 مهیددی در
مجهد معترهر علتهی Indexed Scopus, Google Scholar, Springlink, Science Direct ارائ شده بودند نتونۀ پژوهش، شام 28 مقال بود، ک ب صور هدفتنهد و بهر اسها
غربالگری در مراح مختلف، مورد مطالعۀ عتیق و تحلی قرار گرفتنهد نتهای حاصه از یافته هها
نشا داد ک علوم تلفیقی در کشورهای مختلف اجرا شده اس ؛ با وجود این، اجرای علوم تلفیقهی
آ طور ک انتظار میرف ، موفقی آمیز نروده اس شناخ نداشتن دانشآموزا نسهر به تلفیهق،
مرترط نرود سوابق آموزشی معلتا با تلفیق، ب روز نرود کتابهای درسهی و هتننهین گسهترده
نرود برنامۀ درسی در سطح وسیع، از جتل مشکد در اجرای برنامۀ درسهی تلفیهق بهوده اسه ؛
بنابراین آگاهی از اجرای برنامۀ درسی تلفیق علوم در ارتقای مهار های دانشآموزا مؤثر اس
لینک ثابت مقاله