رزومه وب سایت شخصی


مهدی تورانی

مهدی تورانی

استادیار

دانشکده: دانشکده فنی فردوس

گروه: قدرت

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه وب سایت شخصی
مهدی تورانی

استادیار مهدی تورانی

دانشکده: دانشکده فنی فردوس - گروه: قدرت مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

انتخاب محدوده پارکینگ و برنامه ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی با هدف بیشترین سودرسانی در کمترین تلفات شبکه با حضور بارهای مهم

نویسندگانمهدی تورانی
نشریهکیفیت و بهره وری صنعت برق ایران
شماره صفحات1-10
شماره سریال۷
شماره مجلد۱۴
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۱۹
رتبه نشریهISI
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

خودروهای الکتریکی از فن‌آوری‌های مهمی هستند که در بستر شبکه هوشمند، امکان استفاده از آن‌ها به‌صورت مطلوب فراهم آمده است. این خودروها می‌توانند منشأ بسیاری خدمات برای شبکه باشند. برای ایجاد مطلوبیت در صاحبان خودروها جهت مشارکت در طرح‌های پیشنهادی شرکت برق، بایستی شرایط و جذابیت کافی به وجود آورده شود. ازجمله این شرایط سودرسانی اقتصادی است. از طرفی دیگر به خاطر انتقال خودروها به پارکینگ مخصوص، مسافت پیموده شده خودروها تا این پارکینگ‌ها باید تا حد امکان کاهش یابد. در سمت شرکت برق نیز، برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ باید به نحوی باشد که اهداف شبکه تأمین شود. این برنامه‌ریزی تابع خودروهای موجود در هر پارکینگ است. از همین رو، در این مقاله با استفاده از محدوده بندی بهینه مراجعه خودروها به هر پارکینگ و نیز برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروها، به افزایش سودرسانی به صاحبان خودرو و شرکت، با کمترین تلفات ممکن و کاهش مسافت پیموده شده خودروها تا پارکینگ پرداخته می‌شود. در ادامه با توجه به حساسیت ویژه و اهمیت بارهای مهم مانند مرکز اقتصادی، درمانی و یا امنیتی، تأثیر مکان این نوع بارها بر محدوده بندی پارکینگ و برنامه ریزی شارژ و دشارژ خودروها بررسی می‌گردد.

لینک ثابت مقاله