نویسندگان | مهدی تورانی,محمدرضا آقاابراهیمی,محمدمهدی قاسمی پور |
---|---|
نشریه | هوش محاسباتی در مهندسی برق |
شماره صفحات | ۷۱-۸۴ |
شماره سریال | ۵ |
شماره مجلد | ۴ |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۲۰۱۵ |
رتبه نشریه | ISI |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
با افزایش قیمت سوخت های فسیلی و نگرانی های زیست محیطی، استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند باد و خورشید افزایش یافته است. همچنین، استفاده از خودروهای الکتریکی (EV) و خودروهای هیبریدی قابل اتصال به شبکه (PHEV) که با عنوان V2G شناخته می شوند توسعه یافته است. با توجه به فراگیر شدن استفاده از این خودروها در آینده ای نزدیک، پارکینگ خودروهای الکتریکی (EVP) به عنوان منابع تولید تولید پراکنده (DG) و ذخیره¬ساز انرژی الکتریکی مورد توجه قرار می گیرند. مکان قرار گرفتن این پارکینگ ها برای شرکت¬های توزیع برق از نقطه نظر کاهش تلفات و برای شهرداری ها از نقطه نظر وسعت منطقه شهری که قرار است پارکینگ در آن احداث گردد حائز اهمیت می باشد. در این مقاله به موضوع مکان یابی پارکینگ خودروهای الکتریکی با درنظر گرفتن اطلاعات GIS و وسعت مناطق شهری و با هدف تسریع در مکان یابی پارکینگ ها به منظور کاهش مکان های کاندید،بررسی و مقایسه کارایی این الگوریتم ها و همچنین رضایت مندی شرکت توزیع برق و شهرداری ها پرداخته شده است.
tags: پارکینگ خودروهای الکتریکی، اطلاعات GIS شهری، مکان یابی، خودروهای الکتریکی، الگوریتم جستجوی گرانشی، الگوریتم ژنتیک، الگوریتم ازدحام ذرات