مروری بر پیامدهای حاصل از روش آموزش هدایت شده ی شناختی

نویسندگانمحمدعلی رستمی نژاد,حسین شکوهی فرد,سعیده سلیمانی فرد
همایشیازدهمین همایش ملی آموزش
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۹-۰۵-۰۲
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

هدف از پژوهش حاضر ارزیابی آثار هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد بر اساس اصول طراحی چند رسانه ای های آموزشی است. روش پژوهش حاضر، تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه آثار هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد استان خراسان جنوبی در 79 می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته ارزشیابی محتوای - سال تحصیلی 79 الکترونیکی آموزشی رستمی نژاد و همکاران) 075 ( بود. ضریب پایایی پرسشنامه به روش ضریب و روش های آماری spss 3 محاسبه شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار / آلفای کرونباخ 77 توصیفی)میانگین و انحراف معیار( و استنباطی)تی تک نمونه ای( استفاده شد. یافته ها نشان داد که 0( بالاتر از سطح متوسط است و در شاخص های / میانگین آثار در شاخص طراحی صفحه) 43 4(، تعامل و بازخورد) 90 / (، حرکت در / 4(، ویدئو) 5 / 4(، انیمیشن) 5 / 4(، گرافیک) 22 / رنگ) 0 4(، اصول طراحی / 4(، حق انتخاب یادگیرنده) 34 / (، اصول کلی طراحی آموزشی) 25 / برنامه) 97 فراگیر) 27 / ( و فنی) / 4( ، در سطح پایین تر از متوسط قرار دارند. نتایج پژوهش نشان می دهد که معلمان با اصول طراحی تولید محتوای الکترونیکی به خوبی آگاه نیستند و در نرم افزارهای ساخته شده رعایت نشده است و می بایست این اصول در قالب کارگاه و دوره های ضمن خدمت به معلمان آموزش داده شود.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: آموزش هدایت شده ی شناختی، ریاضیات، راهبردهای یاددهی-یادگیری